nrc media logo

Vrede van Utrecht

dinsdag 28 maart 2017

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

Doelstelling

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]300 jaar geleden werd de Vrede van Utrecht getekend. Het vredesverdrag betekende een keerpunt in de wereldgeschiedenis. Vrede en vrijheid kregen een kans door onderhandeling en diplomatie. Vanwege dit feit worden een half jaar lang diverse culturele activiteiten in en om Utrecht georganiseerd. Om hier zoveel mogelijk aandacht voor te genereren en uiteraard bezoekers te trekken, werd een bijlage gemaakt bij NRC Weekend.[image_with_animation image_url=”19358″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][image_with_animation image_url=”19359″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Strategie en aanpak

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]The Art of Making Peace is een speciale bijlage die door NRC Customer Media is ontwikkeld voor de Stichting Vrede van Utrecht. De 24-pagina bijlage is verschenen aan de vooravond van de officiële start (11 april 2013) van alle culturele activiteiten die een half jaar lang in en om Utrecht gaan plaatsvinden met als thema ‘The Art of making Peace’.

In de bijlage worden verleden, heden en toekomst van de Vrede van Utrecht belicht door literaire schrijvers. Daarnaast wordt het programma van de diverse activiteiten belicht. De bijlage werd meegestuurd met NRC Weekend (oplage 300.000 ex., totaal bereik ruim 800.000 lezers). Daarnaast zijn er 30.000 ex. extra gedrukt voor verspreiding in en om Utrecht bij de diverse activiteiten en via instellingen waar Vrede van Utrecht een samenwerking mee heeft. Tevens is er voorafgaand aan de verschijning en gedurende de hele periode waarin er activiteiten plaatsvinden een media offensief door het inzetten van advertenties van Vrede van Utrecht in NRC Handelsblad, nrc.next en online. Ook zijn er speciale lezersaanbiedingen samengesteld i.s.m. NRC lezersmarkt.

Resultaten

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Nederland heeft op grote schaal kennisgemaakt met waar de Vrede van Utrecht voor staat en de vele activiteiten die de komende maanden plaats gaan vinden.
Naast branding van de Vrede van Utrecht is de conversie naar hogere bezoekersaantallen van de diverse activiteiten een minstens zo belangrijk feit.[image_with_animation image_url=”19360″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Testimonial

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]“Het internationale programma van Vrede van Utrecht verbindt kunst en cultuur aan actuele maatschappelijke kwesties. Dit sluit goed aan bij het profiel van de NRC-lezer. Voor de bijlage wilde ik geen ‘gewone’ programmakrant, de inhoud moest leading zijn. De actuele maatschappelijke kwesties die wij met ons programma aansnijden roepen om een journalistieke insteek. De expertise van het door NRC Media samengestelde team heeft ervoor gezorgd dat er een relevant verhaal op de mat lag.”

– Petra Orthel, Hoofd Marketing/Communicatie Vrede van Utrecht[nectar_btn size=”small” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://www.nrcmedia.nl/maatwerk/inspiratie/” text=”Bekijk meer cases”]