NRC Handelsblad, buitenaanzichten, 13-05-2014. Foto: Imara Angulo Vidal

Ruim 180 jaar uitgever van kwaliteitstitels

NRC Media is de uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl en heeft diverse aanpalende activiteiten zoals de NRC Webwinkel en NRC Live, dat allerlei evenementen organiseert. We zijn een dynamisch bedrijf, maar we beheren cultureel erfgoed wat zijn oorsprong vindt in de negentiende eeuw. NRC Handelsblad is in 1970 ontstaan uit een fusie van het Algemeen Handelsblad uit 1828 en de Nieuwe Rotterdamsche Courant uit 1844.

Begin 2015 werd NRC Media door de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria verkocht aan het Belgische Mediahuis. Mediahuis onderschrijft  en ondersteunt de strategie die het bestuur in 2013 uittekende. Geïnspireerd door de dynamiek van de nieuwe eigenaar, rolden directie en hoofdredactie de strategie verder uit. Die strategie is gebaseerd op drie pijlers: 1. Blijven investeren in de kranten 2. Een centrale positie uitbouwen voor de digitale nieuwsproductie 3. Het merk NRC verder ontwikkelen. Dat was voor onze lezers en adverteerders het duidelijkst te merken in twee belangrijke productinnovaties: in oktober 2015 lanceerde NRC een nieuwe nrc.next én een nieuwe nrc.nl.

Kwaliteitsjournalistiek voor beslissers

Met kwaliteitsjournalistiek richten wij ons op de beslisser van vandaag en morgen. NRC is een dagelijkse zoektocht van een grote groep gedreven en betrokken journalisten naar de allerbeste journalistiek. Op papier en op digitale dragers. NRC is een vast geloof in de waarde van die journalistiek. NRC is een redactie die vandaag zegt dat het morgen nóg beter kan. NRC zijn lezers die morgen nóg veeleisender zijn. En NRC is journalistiek die daaraan beantwoordt.

NRC Doordeweeks
nrc.nl, onze nieuwsbrief en WhatsApp-dienst

Focus op innovatie

We investeren in nieuwe printtitels, ontwikkelen online initiatieven en werken continu aan creatieve en effectieve communicatie-oplossingen voor onze zakelijke partners. We gaan uit van wat onze lezers en adverteerders van ons verwachten, en die verwachting willen we overtreffen.

NRC bereikt met haar podia hoogopgeleide en kapitaalkrachtige lezers en kent de hoogste selectiviteit in de doelgroep AB1. Bovendien zijn NRC-lezers geëngageerd. Met het uitgebreide portfolio, zowel print als online, biedt NRC adverteerders krachtige en effectieve middelen om mediacampagnes in te zetten in een relevant umfeld. Verder biedt NRC de mogelijkheid aan om branded content in te zetten, waardoor adverteerders op een inhoudelijke en effectieve manier kunnen communiceren met de NRC-lezer.

Directie: Rien van Beemen (CEO), Peter Vandermeersch (Hoofdredacteur), Wilbert Schutrups (CFO)
Hoofdredactie: Peter Vandermeersch, Marcella Breedeveld, Egbert Kalse en Stijn Bronzwaer
Commercieel Directeur: Madelon Fortuin