Home / Over Ons / NRC Media

NRC Media

Ruim 180 jaar uitgever van kwaliteitstitels
NRC Media is de uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl en heeft diverse aanpalende activiteiten zoals de NRC Webwinkel en NRC Live, dat allerlei evenementen organiseert. We zijn een dynamsich bedrijf, maar we beheren cultureel erfgoed wat zijn oorsprong vindt in de negentiende eeuw. NRC Handelsblad is in 1970 ontstaan uit een fusie van het Algemeen Handelsblad uit 1828 en de Nieuwe Rotterdamsche Courant uit 1844.

Begin 2015 werd NRC Media door de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria verkocht aan het Belgische Mediahuis. Mediahuis onderschrijft  en ondersteunt de strategie die het bestuur in 2013 uittekende. Geïnspireerd door de dynamiek van de nieuwe eigenaar, rolden directie en hoofdredactie de strategie verder uit. Die strategie is gebaseerd op drie pijlers: 1. Blijven investeren in de kranten 2. Een centrale positie uitbouwen voor de digitale nieuwsproductie 3. Het merk NRC verder ontwikkelen. Dat was voor onze lezers en adverteerders het duidelijkst te merken in twee belangrijke productinnovaties: in oktober 2015 lanceerde NRC een nieuwe nrc.next én een nieuwe nrc.nl.

Kwaliteitsjournalistiek voor beslissers
Met kwaliteitsjournalistiek richten wij ons op de beslisser van vandaag en morgen. NRC is een dagelijkse zoektocht van een grote groep gedreven en betrokken journalisten naar de allerbeste journalistiek. Op papier en op digitale dragers. NRC is een vast geloof in de waarde van die journalistiek. NRC is een redactie die vandaag zegt dat het morgen nóg beter kan. NRC zijn lezers die morgen nóg veeleisender zijn. En NRC is journalistiek die daaraan beantwoordt.

Focus op innovatie
We investeren in nieuwe printtitels, ontwikkelen online initiatieven en werken continu aan creatieve en effectieve communicatie-oplossingen voor onze zakelijke partners. We gaan uit van wat onze lezers en adverteerders van ons verwachten, en die verwachting willen we overtreffen.

NRC bereikt met haar podia de hoogste selectiviteit in de doelgroep hoogopgeleide, kapitaalkrachtige lezers. Bovendien zijn NRC-lezers geëngageerd. Het uitgebreide portfolio biedt aan adverteerders een relevant umfeld voor krachtige en effectieve mediacampagnes, zowel in print als online. Verder biedt NRC haar adverteerders de mogelijkheid om ‘branded content’ te maken, ook hier zowel op papier als online.


Directie:
Rien van Beemen (CEO), Peter Vandermeersch (Hoofdredacteur), Wilbert Schutrups (CFO)
Hoofdredactie: Peter Vandermeersch, Marcella Breedeveld, Egbert Kalse en Stijn Bronzwaer
Commercieel Directeur: Madelon Fortuin