Programmatic

Programmatic buying is het geautomatiseerd inkopen van digitale advertentieruimte door middel van real-time bidding. Algoritmes analyseren het online gedrag van de consument en zo kan er een specifieke advertentie worden getoond aan een specifieke consument in een specifieke context.

De wens van de adverteerder om zo efficiënt en effectief mogelijk te zijn, wordt door deze techniek mogelijk gemaakt. De adverteerder kan hiermee – behalve in het juiste umfeld – de juiste doelgroeppersoon, op het juiste moment en tegen de juiste prijs bereiken. De adverteerder bepaalt zelf de prijs middels het biedingssysteem.

nrc.nl emerce 100 badge

Wilt u meer weten?
nrc.nl is te vinden op Appnexus met Seat ID 3289. Bij interesse of vragen kunt u contact opnemen met uw accountmanager of via programmatic@nrc.nl.

1

Programmatic inkopen

Behalve directe inkoop is het voor de adverteerder ook mogelijk om programmatic in te kopen bij NRC Media als dit gewenst is. Dit kan door ‘private market places’ op te zetten of mee te bieden op het verkeer van NRC Media op de exchange.
2

Succes real-time meetbaar

De methode is erg efficiënt, omdat successen real-time meetbaar zijn. Hierdoor is het erg eenvoudig om duidelijke campagnedoelen te stellen en die te monitoren terwijl de campagne nog loopt.
3

Specifiek bereik

De voorwaarden voor het tonen van een advertentie worden door middel van algoritmes bepaald en u adverteert dus niet stereotyperend.
4

Impact bij AB1?

Met programmatic buying kunt u nu nóg specifieker de AB1-doelgroep bereiken. Onze lezers zijn hoogopgeleid, kapitaalkrachtig, autonoom en hebben een open wereldbeeld. NRC biedt hoog selectief bereik in de doelgroep AB1 en dus zeer weinig waste.