nrc media logo

NS International

woensdag 12 april 2017

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

Doelstelling

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]NRC Branded Content werd gevraagd om op een journalistiek inhoudelijke manier uit te leggen wat de voordelen zijn van internationaal reizen met de trein, met als doel de overweging op treinreizen bij internationale zakelijke reizigers – ten opzichte van vliegtuig en auto – te verhogen.[image_with_animation image_url=”21290″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Strategie

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Het partnership liep drie kwart jaar en daarbinnen werden een aantal thema’s in redactionele verhalen uitgewerkt. In het voorjaarsblok werd gewerkt met testimonials van ondernemers en hun ervaringen met de trein. In het najaarsblok werd bredere content weggezet over mobiliteit in het algemeen en een aantal inside stories van NS.

Eén thema vroeg om een bijzondere aanpak: de voordelen van het (zakelijk) reizen per trein, in plaats van vliegtuig of auto, naar dichtbij gelegen buitenlandse steden, bijvoorbeeld Parijs. Drie onderdelen moesten daarbij aan bod komen: tijdsduur, werken tijdens de reis en milieuoverwegingen.

Vanwege de complexiteit van het verhaal stelde NRC Branded Content voor aan NS International om dit verhaal uit te werken in een animatievideo die tevens als infographic kon worden ingezet. Daarnaast had deze aanpak als voordeel dat NS de bewuste video nog breder in kon zetten in hun eigen en andere communicatiekanalen.

Aanpak

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

NS International was één van de partners in het branded content blok in de ‘Niet te missen’-sectie op nrc.nl. Op de eigen partnerpagina binnen nrc.nl is alle content van NS International verzameld. De artikelen werden aangejaagd met advertentionele banners die de journalistiek ogen.

[image_with_animation image_url=”21291″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Testimonial

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]“Fijne samenwerking, snel schakelen en goede resultaten.”

– Suzanne Kolken (Projectmanager Marketingcommunicatie)[nectar_btn size=”small” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”http://www.nrcmedia.nl/maatwerk/inspiratie/” text=”Bekijk meer cases”]