nrc media logo

NRC Media is Cross Media Exploitant van het jaar 2021

woensdag 15 september 2021

Gisterenavond werden in de Kromhouthal in Amsterdam-Noord de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Samen met DPG Media was NRC Media genomineerd in de categorie Cross Media Exploitant van het jaar.

De jury bestaande uit Aldo Breed (Kiesjefolders), Arno de Jong (Nederlandse Loterij), Carien de Bas (FrielandCampina), Jerry Rustveld (Sumit Retail Media Group), Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision), Michel Palem (Just Another Network), Naomi Moezel (DPG Media) en Wing Chee Ng ([M]media) wees NRC Media aan als winnaar.

Het juryrapport:

NRC is een relatief kleine speler die zich de propositie kwaliteit heeft toegeëigend en dat als crossmediale uitgever volledig waarmaakt. Een speler die zelfbewust voorop loopt. In 2020 stopte NRC met programmatic advertising en staat daarmee samen met Ster en New York Times op eenzame hoogte. Een heel gedurfde stap die geweldig uitpakte. Iederéén heeft een podcast maar NRC doet dat wel fenomenaal goed op zeer hoog niveau. En toch nog even vermeld: de abonneegroei van NRC is indrukwekkend. Wat een winnaar!

De prijs werd uitgereikt door John Olivieira, voorzitter van de Cross Media Awards Jury, en namens NRC Media in ontvangst genomen door Ab van Vlaardingen en Ronald Bouwman.

Foto punkmedia.nl. Meer op www.crossmediaawards.nl