PERSBERICHT
Amsterdam, 1 juni 2016

Sinds twee jaar publiceert nrcq.nl elke dag relevante stukken over de zakenwereld, carrière, tech, media en het combineren van werk en privé. Dit blijft NRC doen, zij het niet langer onder de naam NRC Q. Per 1 juni aanstaande gaat nrcq.nl op in nrc.nl.
Deze verandering is in lijn met de strategie die in 2013 is gedefinieerd en rust op drie pijlers: digitale activiteiten verder uitbouwen, blijven investeren in print en het merk NRC verder vermarkten. 

Het idee achter NRC Q was een zakelijke nieuwssite maken voor ambitieuze, jonge lezers die zich interesseren voor het bedrijfsleven, tech en carrière. Een plek waar de NRC redactie vrij kon experimenteren met digitale journalistiek, nieuwe vertelvormen en een ritme dat aansloot op het steeds veranderende (online) leesgedrag en mobiel gebruik van de NRC-lezer. Al die zaken zijn het stadium van experiment sterk ontgroeid. Ze vormen nu de kern van de nieuwe NRC-website die in oktober is gelanceerd.

De volgende logische stap is om ook de inhoud van NRC Q helemaal op te laten gaan in NRC. De naam NRC Q verdwijnt, maar dezelfde scherpe stukken over dezelfde onderwerpen, in dezelfde vernieuwende vormen zijn nu terug te vinden op nrc.nl. Onder de noemers Economie, Carrière, Tech & Media en Lifestyle. nrc.nl/nrcq blijft bestaan, maar wordt niet meer geactualiseerd.

De nieuwsbrief van NRC Q wordt een nieuwe nieuwsbrief met dezelfde onderwerpen: NRC Slim Leven, een wekelijkse nieuwsbrief voor ambitieuze mensen. Elke maandagochtend lees je alles wat je moet weten om je week thuis én op het werk slimmer, gelukkiger en efficiënter te beginnen. Met nieuws, praktische tips en aanbevelingen over carrière, geld, gezondheid, de nieuwste technologieën en de beste plekken om te zijn. Stukken waar je meteen wat aan hebt. Uiteraard ook elke dag te volgen op Facebook en Twitter.

Commercieel Directeur Madelon Hoekstra-Fortuin: “Voor wat betreft native advertisement hebben we de lessen die we geleerd hebben op nrcq.nl inmiddels doorgevoerd op nrc.nl. Hierdoor is het bereik voor een adverteerder met een factor 10 groter. We weten met dank aan NRC Q wat wel en niet werkt op het gebied van branded content. Hoe we met respect voor de lezer en met respect voor de onafhankelijkheid van de redactie het verhaal van een adverteerder op een bewezen effectieve wijze weten te vertellen aan onze NRC-lezer. Een abonnement op NRC Q is voortaan een abonnement op álles van NRC”.

Lees meer op nrc.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Madelon Hoekstra-Fortuin
+31 (0)6 50 68 33 29