Wanneer verschijnt het magazine?
Het Blad bij NRC verschijnt tien keer per jaar. Iedere maand gaat het magazine op zaterdag mee met NRC Weekend. In de maanden juli en augustus verschijnt Het Blad niet. Adverteren in Het Blad betekent dat u zowel in het ‘papieren’ magazine staat als in de digitale replica van Het Blad. Deze is zowel op de desktop, tablet als mobiel beschikbaar.
Ook worden alle artikelen van Het Blad geplaatst op de ‘Lifestyle’ sectie- en artikelpagina’s op nrc.nl. Adverteren in het ‘Lifestyle’ blok betekent dat u exclusief en als enige adverteerder (dus met een 100% share of voice) zichtbaar bent in het juiste umfeld.

Wat is de redactionele formule?
Het Blad bij NRC is hét (culturele) lifestylemagazine van NRC. Het Blad is gebaseerd op een aantal vaste pijlers die iedere maand aan bod komen: mode, interieur & design, reizen, kunst, watches & jewellery, beauty & wellness, automotive en culinair. Regelmatig krijgt een van die onderwerpen extra aandacht, uitgewerkt in featureverhalen. Door deze vaste pijlers is de redactionele formule van Het Blad niet alleen duidelijk en herkenbaar voor onze lezer, maar ook voor u als adverteerder. Ook is er elke maand een groot interview met een Nederlander die internationaal bekend is of een internationale bekendheid die in Nederland veel belangstelling geniet. Het Blad van NRC is het énige krantenmagazine in Nederland dat internationale allure heeft.

Welke doelgroep bereikt Het Blad bij NRC?
Het is de kwaliteit van NRC die een select lezersprofiel aantrekt. De NRC-lezer is hoogopgeleid  en kapitaalkrachtig. Van de lezers van NRC valt 77% in de AB1 doelgroep (hoogopgeleide en kapitaalkrachtige consumenten) en zelfs 55% daarvan bevindt zich in sociale klasse A. Daarnaast heeft NRC met 174 de hoogste selectiviteitindex in de doelgroep AB1. Voor nrc.nl is deze zelfs 182 (DMA institute, 2016).
Wat verder opvalt, is dat NRC-lezers een zeer hoog engagement hebben. Gekeken naar de leesduur in minuten heeft NRC Weekend een gemiddelde van maar liefst 59 minuten per gelezen editie. Uit onderzoek van GfK blijkt dat 92% van de lezers NRC ziet als een goede vriend/familie.
Door de unieke combinatie van het hoogste selectieve bereik in de AB1 doelgroep, hoog engagement in diezelfde doelgroep en een krachtig umfeld biedt NRC middels Het Blad bij NRC een uitstekend podium om de advertentieboodschap effectief en impactvol over te brengen.

Wat zijn de advertentiemogelijkheden?
Behalve de reguliere mogelijkheden – 1/1 pagina en 2/1 pagina – kunt u in Het Blad adverteren door middel van het Lifestyle Pakket.

  • Het Blad Online: met het online Lifestyle pakket wordt de advertentie altijd binnen het juiste umfeld geplaatst. De advertentie is één week lang volledig exclusief én als enige zichtbaar binnen deze sectie (100% share of voice). Vanwege de exclusiviteit van dit pakket is er ruimte voor een select aantal adverteerders (4 per maand).
  • Het Blad Print: adverteren in het magazine en de digitale replica van Het Blad. Deze is zowel op desktop, tablet als mobiel beschikbaar.
  • Het Blad Compleet: voor maximale impact en maximaal bereik in de AB1 doelgroep – op print en digitaal – adverteert u met Het Blad Compleet.

 

Neem contact op met uw accountmanager om van deze pakketten te profiteren! Onze salesafdeling is bereikbaar via (020) 755 3053 of via e-mail op sales@nrc.nl.