Op maandag 13 februari vond ons NRC vernieuwt evenement plaats in Het Compagnietheater te Amsterdam. NRC heeft één krant ontworpen, omdat vastgesteld is dat de lezer van nrc.next en NRC Handelsblad meer dan ooit dezelfde lezer is geworden. Tijdens dit evenement werd deze vernieuwing met mediabureaus en adverteerders gevierd. Commercieel Directeur Madelon Fortuin opende de avond en heette iedereen van harte welkom.

Hoofdredacteur Peter Vandermeersch vertelde over de rol van NRC ten tijde van nepnieuws en het scheiden van feiten en fictie. Ook kondigde hij een video aan waarin niet alleen hijzelf, maar ook Xavier van Leeuwe (Directeur Marketing & Data), Wieland van Dijk (Chef Online NRC) en Anouk van Kampen (Lezersdesk NRC) vertellen over de meest recente ontwikkelingen van NRC anno 2017. De boodschap van de video is dat NRC al decennia lang de intellectuele lenigheid heeft om de krant en het merk voortdurend aan te passen aan de behoefte van de tijd. Bij NRC gaat het in essentie niet over de drager en het verspreidingsmodel, bij NRC gaat het over de inhoud.

Peter Vandermeersch kondigde ook aan dat NRC vanaf 14 februari een ochtend- en middagkrant heeft waarin de NRC-journalistiek het beste tot zijn recht komt. De sterke elementen van de ochtendkrant gaan voortaan ook naar de middag en andersom. Concreet betekent dit dat beide kranten drie katernen hebben, namelijk nieuws en opinie; cultuur en leven en economie en sport. Daarnaast worden de meeste journalistieke producties tegenwoordig digital first gemaakt en dit vraagt om een andere benadering en aanpak van de journalistiek. Bekijk hier nrc.next en NRC Handelsblad van 14 februari 2017.

Madelon Fortuin vertelde dat met deze vernieuwingen wij zowel in de ochtend als de middag relevant blijven voor onze lezers en dus ook waardevol voor u als adverteerder. Gelijktijdig met de redactionele vernieuwingen hebben wij ook ons aanbod voor adverteerders vernieuwd. NRC biedt per 2017 – naast de digitale mogelijkhedentwee krachtige printproposities NRC Doordeweeks en NRC Weekend om een hoog geëngageerde lezer te bereiken.

Voor de gelegenheid was de zaal tijdens het evenement veranderd in een expositie, waar bijzonder en uniek beeldmateriaal getoond werd van NRC door de jaren heen. Zo werd er bijvoorbeeld een animatie afgespeeld met advertenties in de periode 1838 tot en met 2017 en waren vele voorpagina’s getoond uit dezelfde periode.

Onze gasten konden na de verhalen en de video genieten van een walking dinner verzorgd door Huize | Hermans, onder leiding van chef-kok Antoine Hermans, die bekroond is met een BIB-Gourmand door Michelin.

Bekijk de sfeervideo en de foto’s uit het fotohokje.