Op 7 maart start Ronald Bouwman als Sales Manager bij NRC Media. Daarvoor werkte hij als Sales Director bij Adfo Groep. Als Sales Manager rapporteert Ronald rechtstreeks aan Commercieel Directeur Madelon Hoekstra-Fortuin. In zijn functie van Sales Manager is hij eindverantwoordelijk voor de commerciële proposities van NRC – zowel op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie als Merken&Diensten.

Ronald Bouwman begon zijn carrière in 1995 bij VNU, daarna heeft hij bij verschillende bedrijven in de mediasector gewerkt. Tot voor kort was hij Sales Director bij Adfo Groep. Daarvoor was hij Sales Manager bij het ANP.

Madelon Hoekstra-Fortuin: ‘‘De strategie van NRC rust op drie pijlers: blijven investeren in papieren producten, de digitale activiteiten verder uitbouwen en het merk NRC verder vermarkten. Met Ronald halen we een professional in huis met een zeer brede ervaring  op het gebied van print, online en Branded Content, en met een groot netwerk. Met zijn persoonlijkheid, kennis en ervaring gaat hij onze propositie richting adverteerders en mediabureaus nog sterker maken.’’

Ronald Bouwman: “Ik hou van de redactionele kwaliteit van NRC en het overbrengen van deze USP naar de adverteerders. Adverteerders die de hoogopgeleide, kapitaalkrachtige doelgroep willen bereiken kunnen niet om NRC heen. NRC is ver gevorderd met de digitale transitie en speelt steeds beter in op de digitale behoefte van de consument. De consument wil immers de duiding die NRC biedt lezen op het door hen gewenste moment en op het door hen gewenste device. Ik verheug me erop om samen te werken met het salesteam binnen zo’n prachtig en sterk en innoverend merk als NRC.”