In samenwerking met ABN AMRO MeesPierson heeft het Branded Content team van NRC de XTR bijlage ‘Comfortabel ouder worden in je eigen huis’ ontwikkeld. Deze bijlage is verschenen op zaterdag 28 mei bij NRC Weekend en digitaal beschikbaar gesteld via nrc.nl.

De doelstellingen van ABN AMRO MeesPierson
NRC Branded Content ontwikkelt, met respect voor de lezer en met de doelstellingen van opdrachtgevers als uitgangspunt, unieke en relevante content die de lezer in vervoering brengt. De doelstelling voor deze samenwerking waren als volgt.

  • ABN AMRO MeesPierson positioneren als allround adviseur. Het is een eigentijdse, private bank voor je hele levensloop die veel meer te bieden heeft dan enkel het adviseren op het gebied van vermogensbeheer en financiële transacties.
  • Bewustwording: nu zorgen voor later. Je hebt immers het vermogen om te kiezen. Geef daarom ‘comfortabel oud worden’ een plek in je financiële planning.
  • ABN AMRO MeesPierson helpt je met richting geven om nu en straks comfortabel te leven, zodat je kunt blijven wonen in het huis waar je gelukkig bent.

XTR bijlage
De XTR bijlage gaat over comfortabel ouder worden in je eigen huis. We worden ouder, dat is een feit. We houden graag zelf de regie over ons leven, maar moeten ook steeds meer regelen. Vroeg of laat hebben we extra zorg nodig. In de bijlage wordt dieper ingegaan op vraagstukken die gepaard gaan met ouder worden. Als je nu al nadenkt over hoe je straks wilt leven, kun je op je oude dag zorgeloos genieten.

Onderzoek DVJ Insights
NRC Media heeft in samenwerking met ABN AMRO MeesPierson en DVJ Insights een onderzoek uitgevoerd naar de effectiviteit van de XTR bijlage. Er is een 0-meting vóór verschijning uitgevoerd en een 1-meting direct na het verspreiden van de XTR bijlage. Van de onderzochte doelgroep NRC-lezers geeft 1/3e van de lezers aan dat zij de XTR bijlage gezien hebben. De meest opvallende resultaten zetten we hier voor je op een rij.

Positieve associaties
De groep die de bijlage heeft gezien heeft meer positieve associaties (42% positief) bij ABN AMRO MeesPierson, dan de groep die de bijlage niet heeft gezien (33%). De groep die de bijlage heeft gezien vindt de bank meer betrouwbaar.

Lezers zijn significant positiever over belangrijke private banking aspecten
De NRC-lezers geven ABN AMRO MeesPierson een significant hogere score op aspecten die de doelgroep belangrijk vindt bij aanbieders van private banking: ‘kennis van zaken’, ‘betrouwbaarheid’, ‘klantgerichtheid’ en ‘toonaangevendheid’.

Lezers zijn significant positiever over belangrijke private banking aspecten

Bijlage is informatief
Door de campagne zijn de respondenten, die de bijlage hebben gelezen, daadwerkelijk beter geïnformeerd over het onderwerp en de bijlage heeft bijgedragen aan de bewustwording van het onderwerp comfortabel ouder worden.
De groep die de bijlage heeft gezien heeft meer positieve associaties bij ABN AMRO MeesPierson en vindt de bank betrouwbaarder. Daarnaast geven zij significant vaker aan ABN AMRO MeesPierson innovatief en sociaal betrokken te vinden. Ook vinden zij een (private) bank een logische adviseur op het gebied van zorg en wonen.

Meer positieve associaties bij ABN AMRO

Conclusie
Het doel van de bijlage was om de (potentiële) klant te informeren, te bereiken en enthousiasmeren. Door de campagne zijn de respondenten, die de bijlage hebben gelezen, inderdaad extra geïnformeerd. Ze staan positief tegenover de aspecten duidelijkheid, zet mij aan tot denken, vertelt mij iets nieuws en relevantie. Zij vonden de bijlage relevant en heeft hen goed geïnformeerd. Vooral de ‘informatie’-doelstelling heeft tot goede resultaten geleid.

Download hier de factsheet

Wilt u meer weten over het onderzoek of over de NRC Branded Content-mogelijkheden? Neem dan contact op met Wilfred Mons (Branded Content Director NRC) via brandedcontent@nrc.nl of bel (020) 755 3053.