NieuwsNRC Media nieuws

Ontwikkelingen rondom nrc.next

Door 8 juni 2015 Geen Reacties

Begin mei luidden er koppen: ‘nrc.next verdwijnt in zijn huidige vorm’, ‘Uitgever en hoofdredactie willen af van eigen redactie ochtendkrant’ en zelfs ‘nrc.next verdwijnt als titel’. Het tegendeel is waar. Peter Vandermeersch: ‘Met woorden als ‘verdwijnt’, ‘willen af van’ en ‘opgaan’ werd een verhaal de wereld in geslingerd dat we niet herkenden. Want hier op de redactie zijn we enthousiast aan het broeden op nieuwe plannen.’.

Er is geen enkele sprake van het verdwijnen van nrc.next. In tegendeel: we zijn bezig met de ontwikkeling van een plan om nrc.next beter te laten aansluiten op de wensen van de markt en zo een nóg breder platform te bieden.

Momenteel zijn we volop bezig met een lezersonderzoek om een goed beeld te krijgen van hetgeen de lezer graag zou willen. Mogelijke veranderingen worden onderzocht en bekeken. Deze zijn op dit moment nog niet definitief. Eventuele veranderingen zullen pas in het najaar hun beslag krijgen.

De doelstelling is om de titel een stevigere positie in de ochtendmarkt te geven en om het aantal abonnees te laten stijgen van zowel nrc.next als NRC Handelsblad. Dit zal ervoor zorgen dat u nog beter in staat bent de lezer te bereiken met uw boodschap.

Bovenstaande houdt niet in dat de activiteiten rondom nrc.next stilstaan. Op dit moment wordt er volop campagne gevoerd ter introductie van nrc.next optimum in zowel print als op radio en televisie. De betaalde oplage van nrc.next is momenteel 58.023*, met een bereik van 246.000**, waarvan de verwachting is dat deze komend jaar zal groeien.

Peter Vandermeersch zegt op nrc.nl over de berichtgeving in de pers over nrc.next het volgende:

http://www.nrc.nl/hoofdredacteur/2015/05/12/investeren-in-ochtendkrant-en-online/

 

*  HOI gemiddelde Q4 2013 t/m Q3 2014 (inclusief replica)

** NOM Print Monitor 2013-II / 2014-I