NieuwsNRC Media nieuws

Ontwikkelingen rondom nieuw magazine NRC

Door 22 februari 2016 Geen Reacties

Vanaf 30 april 2016 verschijnt er een nieuw maandelijks magazine bij NRC Weekend. Het huidige luxury & lifestylemagazine – DeLUXE – gaat veranderen en krijgt een nieuwe redactionele formule.

De belofte van het nieuwe magazine
Het kosmopolitische zusje van de NRC-familie viert de hoofdzaken onder de bijzaken. Het wordt een cultureel lifestylemagazine dat als enige krantenmagazine van Nederland internationale allure heeft. NRC-lezers worden elke maand bijgepraat over de mooie kanten van het leven en NRC laat ze kennismaken met bijzondere plekken en personen. De lezers kunnen wegdromen, maar het blad staat niet ver van ze af. Verhalen, interviews en rubrieken worden in een culturele en persoonlijke context geplaatst, er is aandacht voor duurzaamheid en we zorgen er voor dat er naast luxe ook bereikbare zaken in staan.

Doelgroep
Het nieuwe maandelijkse magazine van NRC wil zowel mannen als vrouwen verleiden die in hun nieuwsgierigheid geen grenzen ervaren tussen culturen en generaties, kortom: de NRC-lezer, van millennials tot hun ouders die zich bewegen in een vijver van intelligente luxe. De NRC-lezer die wereldwijs is, hecht zich aan vrijheid en houdt van kunst en cultuur.

Inhoud
Om bovenstaande doelstelling te bereiken is er gekozen voor een vaste culturele lifestyle-inhoud. De thema’s mode, interieur & design, reizen, kunst, watches & jewellery, beauty & wellness, automotive en culinair vinden elke maand hun (vaste) plek.
We streven ernaar om in elk nummer zo veel mogelijk vaste pijlers een plek te geven, én een thema te kiezen waaraan we ook in de grote verhalen extra aandacht besteden. Elke maand is er een groot interview met een internationale bekendheid. In combinatie met verschillende kleine rubrieken en verhalen wordt het nieuwe magazine een levendig geheel.

Overige veranderingen
De luxe uitstraling blijft belangrijk. Maar waar in 2010, bij de oprichting van DeLUXE, het luxegevoel mede gecreëerd werd door het grote formaat en glimmende papier, definieert NRC luxe in 2016 op een modernere manier. We kiezen in de nieuwe formule daarom voor een handzaam magazine met papier van dezelfde kwaliteit. De uitstraling blijft groots en ruimtelijk, met veel aandacht voor mooie typografie en prachtig afgedrukte fotografie.

Adverteren in het nieuwe magazine?
Als adverteerder kun je tien keer per jaar binnen een relevant umfeld in contact komen met geëngageerde, hoogopgeleide, kapitaalkrachtige lezers. Door de unieke combinatie van het hoogste selectieve bereik in de AB1 doelgroep en hoog engagement in diezelfde doelgroep is er weinig waste en biedt NRC impact bij AB1.

Van de NRC-lezers heeft 33,7% interesse in luxe artikelen (t.o.v. 20,2% gem. Nederland) en is 30,3% sterk geïnteresseerd in kunst (t.o.v. 8,8% gem. Nederland). Daarnaast besteedt de NRC-lezer meer geld dan zijn/haar omgeving aan cosmetica en toiletartikelen en is de NRC-lezer runner up als het gaat om de aanschafprijs (€40.000+) van de meest gebruikte auto van het gezin.

Wil je meer weten over adverteren in het nieuwe maandelijkse luxury & lifestyle magazine van NRC of het bereiken van de AB1 doelgroep? Neem dan contact op met je accountmanager of via sales@nrc.nl.

Bron1: NOM Print Monitor 2014-II / 2015-I
Bron2: NOM Print & Doelgroep Monitor 2014-II / 2015-I