Op vrijdag 12 mei jl. hebben NRC Media en Wayne Parker Kent een strategisch partnership gesloten. Eigenaar van NRC Media, Het Belgische Mediahuis, investeert in dit partnership mede om de commerciële kansen op het vlak van branded content nader te verkennen.

NRC Media Branded Content
Madelon Fortuin, Commercieel Directeur van NRC Media: “NRC Media ontwikkelt, met respect voor de lezer en met de doelstellingen van de opdrachtgever als uitgangspunt, unieke en relevante branded content. Wij communiceren vanuit relevantie om het verhaal van de adverteerder zo effectief mogelijk te vertellen. Én om dat vervolgens te distribueren, zowel op papier als digitaal.“

Wayne Parker Kent
Wayne Parker Kent werd bijna zeven jaar geleden opgericht en is één van de snelst groeiende mediabedrijven van Nederland. Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van digitale magazines in commercieel aantrekkelijke niches.

“Wayne Parker Kent staat bekend als een van de meest vooruitlopende partijen op het gebied van digitale content marketing. Dat willen we graag zo houden. Door samen te werken met NRC Media kunnen we een nieuwe doelgroep aanboren voor onze content marketing-campagnes”, aldus Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent.

Optimalisatie effectiviteit branded content
Fortuin beaamt: “Voor NRC Media biedt dit partnership kansen omdat Wayne Parker Kent expertise heeft op het vlak van content marketing en native advertisement, waarbij video een grote rol speelt. Wayne Parker Kent zal NRC Media ondersteunen op het vlak van productie van content marketing.”

Mandic: “De filosofie van Wayne Parker Kent is ‘Impact on Scale’. Door onze krachten te bundelen met NRC Media kunnen we onze branded content opschalen in bereik richting beide netwerken. Zo zijn wij in staat om merken nog beter te faciliteren. Met als doel om elke content marketing-campagne nog effectiever in te zetten.”