AwardsNieuwsOnderzoek

NRC Media #1 Media-Publisher in Emerce 100

Door 11 april 2016 Geen Reacties

NRC Media is tot beste Media-Publisher verkozen in de 2016 editie van Emerce 100. NRC heeft het beste gescoord op de volgende zes imagocriteria: kennis van zaken, prijsstelling, service, kwaliteit product, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Iets om trots op te zijn!

Resultaten strategie
De strategie van NRC – die rust op drie pijlers – werpt haar vruchten af. Het blijven investeren in papieren producten, het merk NRC verder vermarkten en het verder uitbouwen van de digitale activiteiten hebben geresulteerd in nieuwe ontwikkelingen.
In 2015 was dat voor de lezers en adverteerders het duidelijkst te merken in twee belangrijke productinnovaties: in oktober lanceerde NRC een vernieuwde nrc.next en een geheel nieuwe site, nrc.nl.

Vasthouden van nummer 1 positie
Met de geheel vernieuwde site nrc.nl geeft NRC uiting aan haar ambitie om de beste journalistieke site van Nederland te zijn. De beslissing om een paywall te plaatsen, past ook binnen de strategie van NRC. Het heeft geleid tot meer pageviews, het aantal artikelen dat wordt gelezen, ligt hoger en de gemiddelde leesduur is verdubbeld. De instroom van nieuwe abonnees via de site is bijna 20 %. “Lezers willen dus betalen voor onze kwaliteitsjournalistiek, ook online”, aldus Madelon Hoekstra-Fortuin, Commercieel Directeur bij NRC.

NRC staat voor kwaliteit. En uiteraard wil NRC haar nummer 1 positie in deze Emerce ranking behouden. Sinds de Emerce 100 meting van oktober 2015 zijn de volgende digitale verbeteringen doorgevoerd:

Adverteerder betaalt alleen voor zuiver bereik
“Sinds dit jaar laden we op nrc.nl de advertenties asynchroon in. Dit houdt in dat adverteerders pas betalen als de advertentie daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de desbetreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold geserveerd. NRC maakt hiermee een bewuste keuze om adverteerders alleen te laten betalen voor écht bereik.”, aldus Madelon Hoekstra-Fortuin.

NRC is VAST VPAID compliant
Dit maakt het voor adverteerders gemakkelijker om video advertenties te plaatsen op nrc.nl. Door middel van een VAST VPAID video player kunnen adverteerders NRC-lezers een rijke advertentie ervaring bieden en de user-interaction vastleggen.

NRC heeft de hoogste selectiviteit in de AB1 doelgroep. Adverteerders bereiken met NRC dus niet alleen als beste een hoogopgeleide en hoog geëngageerde lezer. Ze kunnen nu nóg doelgerichter en krachtiger adverteren waarbij ze alleen betalen voor zuiver bereik.