Kwaliteit is één van de kernwaarden die NRC op al haar podia wil doorvoeren. Dat geldt voor het maken en distribueren van content maar ook voor de wijze waarop we met onze partners samenwerken. Willen we realiseren dat de boodschap van de klant daadwerkelijk overkomt en er een effectieve match tussen een relevant thema en het merk van de opdrachtgever ontstaat, dan zullen we ervoor moeten zorgen dat de inhoud en distributie van content hand in hand gaan. Een artikel kan inhoudelijk nog zo sterk zijn, het moet wel door zo veel mogelijk lezers zo lang mogelijk gelezen worden. Dat is uiteindelijk ook het doel van de adverteerder die bij ons aanklopt en onze expertise wil gebruiken. Het voorbije jaar hebben we ongelofelijk veel learnings opgedaan en met dank aan meetinstrumenten zoals Hotjar en Moat kunnen we op basis van rapportages, analyseren en optimaliseren op zowel de inhoud, als de indeling en de aanjaging van een artikel.

Doelstelling, oplossing én afrekenmodel moeten synchroon lopen, daarom introduceert NRC een nieuw afrekenmodel. Als wij van de adverteerder de vrijheid krijgen om op voorgenoemde onderdelen te optimaliseren dan rekenen we af op een ‘quality view’. Dit betekent dat een adverteerder alleen betaalt als een lezer tenminste 15 seconden het artikel leest. Die 15 seconden is voor ons de kritische grens. Als mensen minimaal 15 seconden in een artikel zitten, dan leert de ervaring dat ze ook doorlezen. Het is dus een belangrijke benchmark die we voor onszelf hebben gesteld.

Wilt u meer weten over ‘Quality view’ of NRC Branded Content? Neem dan contact op met Jort Koopman via j.koopman@nrc.nl of +31 (0)20 755 3053