Laura Wismans (Chef van Het Blad bij NRC) over het nieuwe magazine

“Samen met mijn geweldige team heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan een nieuw magazine. We brainstormden over voor wie we eigenlijk een magazine wilden maken – de NRC-lezer, die wereldwijs en onafhankelijk in het leven staat, van kunst, cultuur en mooie dingen houdt en iets te besteden heeft.”

“We schetsten en kletsten – over verhalen, rubrieken, foto’s, namen en koppen. We plakten muren vol met post-itjes vol namen – met Het Blad bij NRC als resultaat.
Dit maandelijkse magazine verleidt mannen en vrouwen die in hun nieuwsgierigheid geen grenzen ervaren tussen culturen en generaties. Er komen vaste pijlers terug: kunst, cultuur, mode, design, reizen, wonen en culinair. De verhalen die we brengen zijn divers. In de editie van april gaat het over de kunst die bij kunstenaars thuis aan de muur prijkt, oceaanplastic als hippe grondstof voor designers, twee modehuizen die geen shows meer geven, en walvissen, die veel dichterbij dan je denkt, in grote aantallen rondzwemmen.”

“Daarnaast is er elke maand een groot interview met een bekend en bijzonder persoon die er internationaal toe doet. Deze maand is dat met een van de beroemdste Nederlanders in het buitenland: regisseur Paul Verhoeven, wiens film binnenkort in Cannes in première gaat.”

“In combinatie met kleine rubrieken en stukjes wordt het een levendig geheel. Zo nemen we in het Buitenhuis een kijkje in het tweede huis, volkstuin of boot van een bekend persoon. In Lopende Zaken schrijven we over tentoonstellingen waar we naar uitkijken, winkels die geopend worden, collecties of producten die gepresenteerd worden. Ontluikende trends tillen we omhoog en we wuiven trends uit die hun langste tijd hebben gehad in de rubriek de Bescheiden Mening.”

“Rijksmuseumdirecteur Wim Pijbes beschrijft iedere maand in zijn rubriek Voorbijgangers werken uit diverse musea die nou eens níet op de pronkplek hangen, maar wel degelijk de moeite waard zijn. Wilfried de Jong gaat op pad met en interviewt mensen over hun Gereedschap. En Joël Broekaert en
chef-kok Arnold Hoeksma werken zich door een heel dier heen. Iedere maand een ander stukje, van kop tot staart. In deze eerste aflevering een taart van varkenskop, met knapperig varkensoor.”

“Natuurlijk hoort er een reisrubriek in een magazine. Maar wel eentje waar je ook iets aan hebt als je thuis blijft, vonden wij. Niet de zoveelste ‘tips van insiders’, dus, nee, we willen de insider ZIJN. When in Rome, live like the Romans do.”

“Tot slot een onderdeel waar iedereen die ik erover vertelde direct enthousiast was, de voorpublicatie van hét boek waar aankomende maand het meest naar wordt uitgekeken. Deze maand hebben we Guus Kuijer, die het vijfde deel van zijn prachtige en humoristische Bijbel voor Ongelovigen binnenkort uitbrengt.”

 

Adverteren in Het Blad bij NRC

De doelgroep van NRC
Het is de kwaliteit van NRC die een select lezersprofiel aantrekt. De NRC-lezer is hoogopgeleid  en kapitaalkrachtig. Van de lezers van NRC valt 77% in de AB1 doelgroep en zelfs 55% daarvan bevindt zich in sociale klasse A. Daarnaast heeft NRC met 174 de hoogste selectiviteitindex in de doelgroep AB1. Voor nrc.nl is deze zelfs 182 (DMA institute, 2016).

Wat verder opvalt, is dat NRC-lezers een zeer hoog engagement hebben. Gekeken naar de leesduur in minuten staat NRC Handelsblad aan kop met 44 minuten per gelezen editie. Uit onderzoek van GfK blijkt dat 92% van de lezers NRC ziet als een goede vriend/ familie. Als NRC prijzen we ons gelukkig dat we dit soort betrokken lezers hebben.

Door de unieke combinatie van het hoogste selectieve bereik in de AB1 doelgroep en hoog engagement in diezelfde doelgroep is er weinig waste en biedt NRC impact bij AB1.

Het Lifestyle pakket
Adverteren in Het Blad bij NRC betekent dat je zowel in het ‘papieren’ magazine staat als in de digitale replica van Het Blad. Deze is zowel op de desktop, tablet als mobiel beschikbaar. Daarnaast kun je ook adverteren op de ‘Lifestyle’ sectie- en artikelpagina ´s op nrc.nl waar alle artikelen van Het Blad worden geplaatst. Voor maximale impact adverteer je zowel in Het Blad als op de ‘Lifestyle’ pagina’s. Zo adverteer je altijd in het juiste umfeld.

Met Het Blad Online pakket ben je 1 week lang 100% exclusief zichtbaar op nrc.nl binnen het juiste umfeld voor slechts € 6.000.

Bekijk hier de Factsheet van Het Lifestyle pakket.

Lifestyle pakket Het Blad

 

Wil je meer weten over adverteren in Het Blad bij NRC of het bereiken van de AB1 doelgroep via NRC? Neem dan contact op met je accountmanager of via sales@nrc.nl.

Lees hier het hele verhaal over Het Blad bij NRC.

Bekijk hier de kalender van 2016.