InterviewsNieuwsNRC Media nieuws

Kitty Brouwer over programmatic buying

Door 18 augustus 2015 Geen Reacties

1 augustus 2015 is Kitty Brouwer gestart bij NRC Media, programmatic buying is een van haar expertises. Hiermee gaat NRC de focus op verdere digitale ontwikkelingen vergroten. Zij zal in samenwerking met onder andere Madelon Hoekstra-Fortuin programmatic verder opzetten. Kitty Brouwer: ‘Bij mijn vorige werkgever heb ik de transitie van directe verkoop naar automated trading van dichtbij meegemaakt. Ik ben nauw betrokken geweest bij het opzetten van automated trading en was verantwoordelijk voor alle online advertentieverkoop via de exchange in Europa en (Zuid-) Amerika.’.

Programmatic buying is het geautomatiseerd inkopen van digitale advertentieruimte door middel van real-time bidding. Algoritmes analyseren het online gedrag van de consument en zo kan er een specifieke advertentie worden getoond aan een specifieke consument in een specifieke context. ‘De wens van de adverteerder om zo efficiënt en effectief mogelijk te zijn, wordt door deze techniek mogelijk gemaakt. De adverteerders van tegenwoordig zijn op zoek naar – behalve het juiste umfeld – de juiste doelgroep persoon, op het juiste moment en tegen de juiste prijs. Wat ‘juist’ is wordt door de marketeers van onze adverteerders bepaald.’.

Wat zijn de voordelen van programmatic buying? ‘Behalve directe verkoop is het nu ook mogelijk om programmatic in te kopen bij NRC Media. Er hoeft voor de adverteerders niets te veranderen, tenzij dit gewenst is. Dit kan door ‘private market places’ op te zetten of mee te bieden op het verkeer van NRC Media op de exchange.’. De methode is erg efficiënt, omdat successen real-time meetbaar zijn. Hierdoor is het erg eenvoudig om duidelijke campagnedoelen te stellen en die te monitoren terwijl de campagne nog loopt. Het tweede voordeel is dat de voorwaarden voor het tonen van een advertentie door middel van algoritmes bepaald worden en men dus niet stereotyperend adverteert.

Met programmatic buying kunt u nu nóg specifieker de beslisser van vandaag en morgen bereiken. Onze lezers zijn hoogopgeleid, kapitaalkrachtig, autonoom en hebben een open wereldbeeld. NRC biedt hoogselectief bereik in de doelgroep AB1 en dus zeer weinig waste. Online is de selectiviteitindex is 127*. nrc.nl brengt het allerlaatste nieuws en voegt er duiding aan toe. Behalve actualiteit brengt nrc.nl ook het beste van het web – het artikel dat je gelezen moet hebben, het filmpje dat je niet mag missen, mooie foto’s, of expertblogs over niches. Hiermee worden maandelijks 9,7 miljoen unieke bezoekers** bereikt.

Vanaf 1 september zijn nrc.nl, nrccarrière.nl en NRCQ.nl te vinden op Appnexus met Seat ID 3289. Bij interesse of vragen kunt u contact opnemen met uw accountmanager of via programmatic@nrc.nl.

 

*Dutch Digital Media Measurement (DDMM) jan-dec 2014

**Google Analytics maandgemiddelde Q1+Q2 2015