CasesNieuws

Goede respons op NRC Lifestyle advertentie

Door 12 maart 2012 Geen Reacties

Onlangs lanceerde NRC Media NRC Lifestyle, de advertorialspagina’s van NRC Weekend in de wekelijkse luxury & lifestyle bijlage Lux. Adrienne Gerth van Wijk van Fortuijn Woontrends adverteerde in NRC Lifestyle en kreeg goede respons op haar advertentie.

Landelijke doelgroep

Adrienne Gerth van Wijk is eigenaar van een fysieke winkel, Fortuijn Woontrends in Amsterdam, en drie webwinkels. Adrienne: “Ik verkoop met name meubels en woonaccessoires, maar ook tassen en sieraden. We hebben een aparte webwinkel met het aanbod uit de interieurwinkel, een webwinkel voor spiegels en een voor tassen. Ik doe veel aan promotie via internet, met name SEO, waarmee ik zo hoog mogelijk probeer te komen in de organische zoekresultaten. Incidenteel zet ik ook Google Adwords in, en ik adverteer met ‘lokkertjes’ op Marktplaats. In print adverteer ik wel eens in Het Parool. Maar met de nieuwe lifestyle pagina’s in NRC Weekend had ik ook eens de kans om een groter publiek te bereiken. Mijn winkel zit dan wel in Amsterdam, maar mijn doelgroep is landelijk.”

Traffic naar winkel en websites

Fortuijn Woontrends richt zich op mensen die budget hebben om te investeren in hun interieur en die het leuk vinden om in kleinere zaken te kopen, waar ze bovendien persoonlijk geholpen worden. “IKEA in de slaapkamer is prima, maar voor de woonkamer zoeken ze toch iets anders. Niet te standaard, maar wel betaalbaar.” In haar advertentie bood Adrienne een mix van luxe en leuk geprijsde artikelen. “Een loungebank met een vrij spectaculaire prijs naast een kroonluchter, een sjieke eetkamertafel en kleurrijke eetkamerstoelen.” Dat sloeg aan, het was druk in de winkel op zaterdag en zondag. “Drukker dan normaal, en we hebben erg leuk verkocht! Er staan ook nog wat opties uit, dus er volgt waarschijnlijk nog meer. Ook het aantal bezoekers op mijn websites was in het betreffende weekend drie keer zo hoog als normaal, en we hebben veel mailcontact met potentiële klanten. Voor de traffic naar winkel en websites en voor het opbouwen van enige naamsbekendheid is deze actie dus zeker goed geweest.”

Betrouwbaar

Voor Adrienne was de advertentie in NRC Lifestyle een mooie testcase die goed heeft uitgepakt. “Een dergelijke advertentie is best een investering voor een MKB’er, maar ik ben positief over de impact tot nu toe. Ik merk dat mensen het prettig vinden om zaken te doen met een ondernemer die adverteert in NRC Handelsblad. De betrouwbaarheid van NRC straalt af op de adverteerder, dat geeft de klanten vertrouwen.”

Over NRC Lifestyle

NRC Lifestyle verschijnt in de NRC’s zaterdagse luxury & lifestyle bijlage Lux. Meer weten over adverteren in NRC Lifestyle? Bekijk een voorbeeldpagina, download de factsheet of neem direct contact op met Traffic & Service: 010 – 406 73 35 of advertentie@nrc.nl.