Vandaag verschijnt de twaalfde editie van Emerce 100. Hierin wordt gepubliceerd hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld. De uitkomsten zijn op emerce.nl terug te vinden. Het imago-onderzoek (uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction) toont aan dat NRC Media net als in 2016 behoort tot de best scorende uitgevers op het digitale vlak.

NRC heeft een duidelijke strategie als het gaat om het brengen van online kwaliteitsjournalistiek en online adverteren. Het is een eer dat NRC Media hierin opnieuw door vakmensen erkend is.

Online kwaliteitsjournalistiek
NRC koos in oktober 2015 zeer bewust voor de introductie van een betaalmuur op nrc.nl, immers kwaliteitsjournalistiek kost geld, ongeacht de drager. Dat steeds meer lezers bereid zijn te betalen voor online kwaliteitsjournalistiek bleek al uit de resultaten die NRC Media in 2016 boekte. De toenemende betrokkenheid van digitale lezers blijkt uit de nog altijd stijgende gemiddelde leesduur. In de strategie voor 2017 is de verdere ontwikkeling van online kwaliteitsjournalistiek een belangrijke pijler. Ook op internationaal niveau vallen we op en zijn we zeer verheugd met de recente Europese nominatie van nrc.nl voor beste nieuwssite.

Online adverteren
NRC staat voor kwaliteit. Dit is ook terug te zien in ons online advertentieportfolio en dienstverlening. Een aantal voorbeelden:

NRC streeft ernaar om haar lezers zo optimaal mogelijk te betrekken bij zowel redactionele- als branded content. Sinds kort wordt gebruik gemaakt van de software van Moat, met deze tool is het mogelijk om de engagement op online branded content artikelen te meten. NRC neemt daartoe op dit vlak pro-actief een adviserende rol in richting adverteerders.

Waar NRC ook het verschil maakt richting adverteerders is dat we advertenties asynchroon inladen op nrc.nl: de advertentie laadt pas als deze zichtbaar is voor de bezoeker. Op deze manier betaalt de adverteerder alleen voor de advertenties die in beeld zijn geweest.

Tevens zijn er twee nieuwe afrekenmodellen geïntroduceerd, namelijk de viewable CPM (IAB: 50% en minimaal 1 seconde in beeld) en een Run of Excellence van advertentieposities die minimaal 5 seconden in beeld zijn.

Wilt u meer weten over online adverteren bij NRC? Klik hier