Op 1 november 2017 is Danielle Koenen gestart als Manager Marketing & Communicatie Advertentiemarkt bij NRC Media. Daarvoor werkte zij als interim marketeer voor diverse grote merken.

Wie is Danielle Koenen?
Een echte Brabantse die tijdens een studie in Amsterdam vanaf haar zeventiende op het hoogste niveau heeft gehockeyd, met als hoogtepunt WK Goud met het Nederlands hockey XI-tal en als sportief hoogtepunt de deelname aan de Olympische Spelen in Barcelona (1992). Na ruim 13 jaar Breda als thuisbasis, nu samen met partner weer woonachtig in Amsterdam. Twee prachtige kinderen, waarvan de oudste eerstejaars student aan UvA is en de jongste haar eindexamen VWO doet. De laatste jaren heb ik als zelfstandig marketeer voor diverse opdrachtgevers gewerkt en ik was bijzonder verguld dat ik voor zo’n mooi merk als NRC Media een project mocht oppakken. Uiteindelijk ben ik als Marketing Communicatie Manager bij NRC Media aangebleven. In juni van dit jaar heb ik tevens een tweejarige Executive Master of Marketing aan de TIAS (Tilburg) afgerond.

Waarom heb je voor NRC Media gekozen?
Als persoon, topsporter en ook als marketeer streef ik altijd naar het hoogst haalbare en het voelt als een natuurlijke match dat ik als professional de marketingcommunicatie voor NRC Media verder mag uitbouwen.

Wat is jouw visie op de toekomst van NRC?
NRC brengt al zo’n tweehonderd jaar met succes kwaliteitsjournalistiek en is vandaag de dag nog steeds in staat de wijze waarop deze kwaliteitsjournalistiek gebracht wordt te vernieuwen. De innovatiedrang van NRC maakt dat het de mediarevolutie, van tekst naar beeld en van print naar digitaal, omarmt en het zal ten alle tijden kwalitatieve journalistiek bedrijven en inhoud centraal stellen, in de ochtend, middag, online, groot en klein.

Wat is volgens jou de kracht van NRC?
NRC is kwaliteit is NRC!
De onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek en de enorme innovatiedrang, zodat zij in het sterk veranderende medialandschap op relevante wijze, de loyale en zeer betrokken NRC lezer weet te bereiken, te boeien en te binden.

Waar zal jij in jouw nieuwe rol op gaan focussen?
Wat is de meerwaarde van NRC Media? Deze en een aantal andere vragen maakt dat mijn focus ligt op de positionering van het merk NRC Media, het verder uitdiepen van onze relatie met de adverteerders en het inzichtelijk maken van de relevantie van NRC Media voor de advertentiemarkt.