CasesNieuwsNRC Media nieuws

Aftellen tot opening Rijksmuseum in beeld op nrc.nl

Door 4 januari 2013 Geen Reacties

Op 13 april 2013, over exact 99 dagen, wordt het Rijksmuseum in Amsterdam na een grondige verbouwing officieel geopend. Het aftellen start vandaag met een paginagrote advertentie in NRC Handelsblad en is vanaf dit weekend te volgen op nrc.nl. Door op de daar getoonde banner te klikken ziet de bezoeker van deze site elke dag een nieuwe reden om zich te verheugen op de langverwachte opening. NRC Media ontwikkelde dit concept in samenwerking met het Rijksmuseum.

“NRC Media wil graag een kennispartner zijn voor adverteerders en daarom denken wij altijd graag mee om een idee verder te ontwikkelen”, zegt Kiek Joustra, accountmanager Kunst en Cultuur NRC Media. “Iedereen die het Rijksmuseum ook maar enigszins een warm hart toedraagt, kijkt reikhalzend uit naar de opening en telt de dagen af. Wij wilden graag op een leuke manier onze lezers daarbij betrekken en stelden voor om de klok die op het gebouw van het Rijksmuseum te zien is, ook op onze site te plaatsen. Die klok geeft toegang tot de site van het Rijksmuseum waarop elke dag een nieuw aspect van de verbouwing in beeld wordt gebracht.”

“Het vernieuwde Rijksmuseum blijft een bron van genot voor liefhebbers van kunst en geschiedenis. Naast een hoogwaardige presentatie van de collectie zullen er voortdurend bijzondere gebeurtenissen plaatsvinden,” zegt Wim Pijbes, hoofddirecteur van het Rijksmuseum. “Er zijn minimaal 99 redenen om je te verheugen op de opening en die laten we tot die tijd graag zien!”