nrc media logo

Het Nederlandse Rode Kruis

dinsdag 28 maart 2017

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

Doelstelling

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Wereldwijd worden ieder jaar 200 miljoen mensen getroffen door rampen. Per jaar 300 natuurrampen, waarvan de meeste het nieuws niet halen. 91% van de rampen blijft voor het grote publiek onopgemerkt. Het Rode Kruis helpt altijd. Zonder voorbehoud. Door gebrek aan aandacht zijn er vaak onvoldoende gelden en middelen voor de noodzakelijke humanitaire hulp. Ook kan hulp worden uitgebreid en verbeterd. Hiervoor is steun nodig van donateurs. Om een groot publiek te bereiken is Het Nederlandse Rode Kruis een samenwerking gestart met NRC Media.[image_with_animation image_url=”19378″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][image_with_animation image_url=”19379″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Strategie

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Een 12 pagina tellende bijlage bij NRC Handelsblad. De uitgave wordt meegestuurd met NRC Weekend (300.000 abonnees, 800.000 lezers). De krant is daarnaast doorgedrukt voor inzet als ondersteunend middel voor de face-to-face donateurwerving op straat en aan de deur.

Aanpak

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]De Stille Rampen Krant waarin rampen die normaal de krant niet halen worden belicht. De ramp en de impact voor de lokale bevolking wordt in beeld gebracht. Door het gebruik van grote beelden kunnen emoties worden belicht die moeilijk in woorden te omschrijven zijn.[image_with_animation image_url=”19380″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][nectar_btn size=”small” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://www.nrcmedia.nl/maatwerk/inspiratie/” text=”Bekijk meer cases”]