nrc media logo

Marketing Drenthe

dinsdag 28 maart 2017

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

Doelstelling

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]In 2007 is de Stichting Marketing Drenthe in opdracht van de Provincie opgericht. Marketing Drenthe is verantwoordelijk voor het verbeteren van het imago van Drenthe op het gebied van toerisme, wonen en werken, met de ultieme doelstelling een bijdrage te leveren aan de economische ontwikkeling binnen deze sectoren. De kernwaarden van Drenthe, zoals rust, ruimte en oorspronkelijkheid, worden ‘toekomstgericht’ gemaakt. Zo moet Drenthe in de beeldvorming een vitale, dynamische provincie worden. Het beoogde resultaat van de campagne is een significante imagoverbetering van Nederlands mooiste provincie.

Marketing Drenthe had in 2012 twee doelstellingen: ondernemers en gezinnen aanspreken en hen Drenthe te laten beleven.[image_with_animation image_url=”19962″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][image_with_animation image_url=”19962″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Strategie en aanpak

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]NRC Media ontwierp voor de twee genoemde doelgroepen een tailor made concept. In een relevant umfeld werd de campagne zowel online als in print ingezet.
De campagne werd vormgegeven voor Marketing Drenthe en voorzien van interactiemodellen zoals Augmented Reality, toevoeging van video en selecties van relevante informatie over het ‘leven’ in Drenthe. De learnings uit de eerste flight zijn direct vertaald in de tweede flight (doelgroep gezinnen), dit had direct een positief resultaat op de interactie.

Print: Interactieve printadvertenties
Online:
DevilAd, Logolinks en iPhone/iPad
Actieve PR. Deze campagne was de eerste grootschalige AR-campagne in Nederland die vanuit een uitgeverij werd ontworpen voor een commerciële klant.

Resultaten

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]PR
41 vermeldingen op externe media
Twitter
externe vermeldingen #marketingdrenthe waaronder Adformatie,
MarketingTribune, ReclameWeek, Dutch Cowgirls
Print (AR)
Proefondernemen (flight 1) – 3.085 clicks
Proefleven (flight 2) – 8.910 clicks
Online
Proefondernemen (flight 1) Proefleven (flight 2)
10.582.469 impressies 2.263.527 impressies
5.384 clicks 5.043 clicks
5.901.941 uniek bereik 1.479.989 bezoekers[image_with_animation image_url=”19962″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Testimonial

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]“We zijn erg blij dat wij via NRC Media met deze vernieuwende manier van adverteren in aanraking zijn gekomen. Bovendien verliep de ontwikkeling van de campagne in samenwerking met NRC Media erg soepel.”

– Geeke Snijders, projectmanager Marketing Drenthe[nectar_btn size=”small” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://www.nrcmedia.nl/maatwerk/inspiratie/” text=”Bekijk meer cases”]