nrc media logo

Madelon Fortuin over NRC en purposemarketing

dinsdag 5 november 2019

In een nieuwe Nederlands MediaNetwerk TV gaat Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC Media, in gesprek met Bas Vlugt over de laatste ontwikkelingen bij NRC en hoe de historie van bijna twee eeuwen NRC het sterke nieuwsmerk maakt dat het nu is.

Madelon Fortuin: “NRC is een ongelofelijk sterk merk, in 2020 vieren we het 50-jarig bestaan van de krant NRC Handelsblad, die is in 1970 samengekomen uit Nieuwe Rotterdamsche Courant uit 1844 en het Algemeen Handelsblad uit 1828. We hebben een historie van bijna twee eeuwen. Je hoeft maar een blad over de media open te slaan en het gaat over purposemarketing. Voor mij betekent dat iets als betekenisvol zijn in de maatschappij. Ik werk bij een bedrijf waarbij in 1970 door André Spoor, de toenmalige hoofdredacteur, de grondbeginselen zijn opgeschreven. Dat is voor mij purposemarketing avant la lettre.” 

Bekijk hieronder het gesprek tussen Madelon Fortuin en Bas Vlugt

Bron: Nederlands MediaNetwerk. Lees het artikel hier.