De effectiviteit van NRC Branded Content

In opdracht van NRC heeft DVJ Insights de afgelopen maanden onderzoek gedaan naar een aantal grote NRC Branded Content projecten. DVJ Insights heeft de verschillende onderzoeken gecombineerd en algemene conclusies getrokken.

NRC Branded Content vindt het juiste haakje en is aantoonbaar op het juiste moment relevant: door een effectieve koppeling tussen de gepubliceerde thema’s en het merk van de opdrachtgever ontstaat een significant positiever beeld van het merk bij de NRC-lezer.

Onderzoek DVJ Insights

Doelgroep

Zowel online- als printuitingen zijn onderzocht

NRC-lezer print

NRC-lezer online

Man 49%

Vrouw 51%

Branche (adverteerders)

Uitingen van bedrijven uit onderstaande branches zijn onderzocht

Banken

Internet providers

Consultancy

Zorgverzekeraars

Vergelijking respondentgroepen

Gezien: 42%

Niet gezien

Effect

Positiever merkimago

Door een effectieve koppeling tussen de branded content uiting en het merk ontstaat een significant positiever beeld van het merk

Gemiddeld 34% positiever beeld van de merkstatements

Merkvoorkeur en -overweging

Wanneer er op een natuurlijk wijze een merk van de adverteerder aan het thema van de Branded Content campagnes wordt gekoppeld, vindt er een imagoverbetering plaats van de content en het umfeld naar het merk van de adverteerder. Deze imagoverbetering werkt door op verschillende fasen in de merkbeleving. Vooral merkoverweging en merkvoorkeur worden gevoed door Branded Content.

We helpen u graag persoonlijk verder

Meer weten? Neem contact op via brandedcontent@nrc.nl of +31 (0)20 755 3053.