Inspiratie

XS4ALL

Door 12 april 2017 Geen Reacties
XS4ALL

'Zo halen wij het beste uit internet'

Doelstelling
  1. Merkoverweging voor XS4ALL overall laten stijgen onder doelgroep
  2. Merkimago versterken onder potentiële klanten:
    * XS4ALL is de provider met de beste service
    * XS4ALL helpt mij meer uit het internet te halen
XS4ALL-artikel over privacy
XS4ALL case artikelen
Strategie

XS4ALL positioneert zich als premium provider voor internet, tv en bellen met als doel ‘het beste uit internet te halen’. Dit doen zij door het meest betrouwbare netwerk te leveren, de beste service te bieden, proactief te zijn op het gebied van privacy en internetveiligheid en de klant mee te nemen in nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden. Onder deze (merk)pijlers zijn de vraagstukken die spelen bij de doelgroep letterlijk vertaald naar 10 inspirerende artikelen.

De doelgroep moest verleid worden te gaan lezen. Bij de content creatie is gekozen voor afwisselende journalistieke technieken: vraag-antwoord interview, infographics, belichten van achtergronden, stellingen, trend-overzichten en rubrieken met korte items en links naar meer informatie.

In enkele artikelen is de doelgroep de mogelijkheid geboden om rechtstreeks in contact te komen met een medewerker van XS4ALL, zodat zij persoonlijk de unieke service van de XS4ALL-medewerkers konden ervaren.

Aanpak
  • Online partnership: 10 artikelen die samenkwamen in een online dossier: nrc.nl/xs4all.
  • Aanjaging van de verhalen op het NRC-platform: Billboard, Online Advertorial, Devil Ad en Contentbanner in het ‘niet te missen’ blok.
  • Doorvertaling van de verhalen in print: 3 keer halve pagina advertorial in NRC Handelsblad en nrc.next.
  • Ten tijde van de branded content-campagne werden er ook reguliere advertentie-uitingen geplaatst in de verschillende titels van NRC, met de verwachting dat deze de branded content-campagne zouden versterken.
XS4ALL case
Testimonial

“Wij zijn zeer tevreden met de aanpak en gerealiseerde resultaten. In deze samenwerking tussen mediabureau, medium en klant vonden we elkaar in het streven naar kwaliteit. Het proactieve voorstel van NRC om het traject te monitoren met DVJ Insights gaf direct vertrouwen. NRC is duidelijk specialist in het creëren van gewilde verhalen en in Mindshare hebben wij een partner die duidelijk doelstelling en middel aan elkaar weet te koppelen.”

– Dennis van Steijn, Senior communicatie specialist, XS4ALL