Inspiratie

Visit Norway

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
Visit Norway

Awareness creëren voor wintersport in Noorwegen en bezoekers genereren naar visitnorway.nl

Doelstelling

Om het toerisme naar Noorwegen te stimuleren heeft het Noors verkeersbureau Innovation Norway een campagne gestart. Doelstelling was om meer toeristen bewust te maken van de mogelijkheid om in Noorwegen op (wintersport)vakantie te gaan.

Case Visitnorway.nl
Strategie en aanpak

Onder de paraplu en branding van “Visit Norway” werden diverse partners voor het voetlicht gebracht, bestaande uit een combinatie van Noorse skigebieden en commerciële vertegenwoordigers om de vertaalslag naar verkoop te realiseren.

In samenwerking met marketing- en PR bureau Aviareps Tourism is gekozen voor diverse uitingen in print en online. Online is op nrc.nl een zogenoemde Devil Ad ingezet. Dit was de enige uiting bij een artikel waardoor deze extra opviel. Deze Devil Ad voor Visit Norway bestond uit een afbeeldingencarrousel waarin de USP’s en facts & figures van de participerende Noorse skigebieden werden getoond. Daarnaast was er ruimte voor reisaanbiedingen, een promotionele video over skiën in Noorwegen en werd er door middel van buttons een verwijzing gemaakt naar de social media kanalen van VisitNorway in Nederland. Vanwege de rust op de pagina en de lay-out van de interactieve banner, versmolt de uiting mooi met de redactionele artikelen.

Resultaten

Met een looptijd van twee weken heeft deze campagne gezorgd voor ruim
36.000 interacties, waaronder het bekijken van de video en het bladeren
door de afbeeldingencarrousel.

Visitnorway.nl awareness creëren voor wintersport
Testimonial

“NRC is voor ons een prettige mediapartner om mee samen te werken. De hoger opgeleide en reislustige doelgroep sluit goed aan bij veel van onze klanten en daarbij heeft NRC Media de afgelopen jaren een grote inhaalslag gemaakt op het gebied van online. Wij hechten waarde aan kwaliteit en innovatie en die match hebben we bij NRC gevonden.”

– Gerda Kloezeman, Senior consultant at AVIAREPS Tourism