Inspiratie

Postcode Lottery Green Challenge

Door 3 april 2017 Geen Reacties
Postcode Lottery Green Challenge

The Green Challenge

Doelstelling

De Postcode Lottery Green Challenge vierde in september 2016 hun 10-jarig jubileum. Doel van de bijlage is meer bekendheid generen voor de wedstrijd. Wat heeft deze prijs de afgelopen jaren betekend voor innovatieve groene start-ups?  Daarnaast biedt de bijlage een podium aan de vijf finalisten van de Postcode Lottery Green Challenge 2016. Wat zijn de wereldideeën van deze vijf groene start-ups?

Case Postcode Lottery Green Challenge desktop
Case Postcode Lottery Green Challenge desktop
Strategie

De Postcode Lottery Green Challenge is een van ’s werelds grootste competities op het gebied van duurzaam ondernemen. Groene start-ups uit de hele wereld kunnen hun veelbelovende duurzame businessplannen indienen. Een jury beoordeelt deze plannen en de winnaar wordt gekozen door een internationale jury en ontvangt €500.000 om zijn of haar product of dienst verder te ontwikkelen en op de markt te brengen. De competitie wordt georganiseerd door de Nationale Postcode Loterij.

De Postcode Lottery Green Challenge vierde in 2016 hun 10-jarig jubileum. Middels een bijlage blikken we terug op wat deze prijs de afgelopen jaren heeft betekend. Tevens biedt de bijlage een podium aan de vijf finalisten van 2016. Wat zijn hun innovatieve ideeën om klimaatverandering tegen te gaan?

Aanpak

Commerciële bijlage bij NRC Handelsblad van 12 pagina’s en bladerbare PDF op nrc.nl.

Case Postcode Lottery Green Challenge dekstop
Testimonial

“De bijlage bij NRC Handelsblad was voor ons een mooie gelegenheid om de lezers te informeren over onze competitie voor groene start-ups en hen te laten weten wat voor een geweldige innovatieve ideeën er zijn om klimaatverandering tegen te gaan. Tijdens de finale van de Postcode Lottery Green Challenge konden we de bijlage uitdelen aan onze gasten. Hier hebben we goede reacties op gekregen.”

– Chantal Pesch (Externe Communicatie, Nationale Postcode Loterij)