Inspiratie

NS International

Door 12 april 2017 Geen Reacties
NS International

Internationaal reizen met NS

Doelstelling

NRC Branded Content werd gevraagd om op een journalistiek inhoudelijke manier uit te leggen wat de voordelen zijn van internationaal reizen met de trein, met als doel de overweging op treinreizen bij internationale zakelijke reizigers – ten opzichte van vliegtuig en auto – te verhogen.

NS International partnerpagina
Strategie

Het partnership liep drie kwart jaar en daarbinnen werden een aantal thema’s in redactionele verhalen uitgewerkt. In het voorjaarsblok werd gewerkt met testimonials van ondernemers en hun ervaringen met de trein. In het najaarsblok werd bredere content weggezet over mobiliteit in het algemeen en een aantal inside stories van NS.

Eén thema vroeg om een bijzondere aanpak: de voordelen van het (zakelijk) reizen per trein, in plaats van vliegtuig of auto, naar dichtbij gelegen buitenlandse steden, bijvoorbeeld Parijs. Drie onderdelen moesten daarbij aan bod komen: tijdsduur, werken tijdens de reis en milieuoverwegingen.

Vanwege de complexiteit van het verhaal stelde NRC Branded Content voor aan NS International om dit verhaal uit te werken in een animatievideo die tevens als infographic kon worden ingezet. Daarnaast had deze aanpak als voordeel dat NS de bewuste video nog breder in kon zetten in hun eigen en andere communicatiekanalen.

Aanpak

NS International was één van de partners in het branded content blok in de ‘Niet te missen’-sectie op nrc.nl. Op de eigen partnerpagina binnen nrc.nl is alle content van NS International verzameld. De artikelen werden aangejaagd met advertentionele banners die de journalistiek ogen.

Artikel NS International
Testimonial

“Fijne samenwerking, snel schakelen en goede resultaten.”

– Suzanne Kolken (Projectmanager Marketingcommunicatie)