Inspiratie

Nespresso

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
Nespresso

Het verhaal achter Nespresso

Doelstelling

Nespresso staat bekend als premium koffiemerk. Echter: een groot publiek is niet bekend met het verhaal achter de koffie van Nespresso. Elke stap, van teelt tot eindproduct, voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen. Topkwaliteit staat ook voor duurzaam ondernemen: nauwe samenwerking met de boeren op het gebied van kwaliteit (kennis), duurzaamheid (milieuvriendelijk en sociaal verantwoord) en productiviteit (efficiency tegen een eerlijke prijs). Ook is de concurrentie op de koffiecapsulemarkt sterk toegenomen. Nespresso wil daarom een groot publiek bekend maken met het verhaal achter het merk en hiermee de merkvoorkeur vergroten.

Case Nespresso
Case Nespresso
Strategie

Bijna iedereen heeft zo zijn voorkeur voor hoe hij het liefst zijn koffie drinkt. Maar weinigen zijn goed op de hoogte van het productieproces van koffie. We geven daarom de lezer van NRC middels een crossmediaal communicatieprogramma een kijkje achter de schermen in de rijke wereld van koffie.

Aanpak

Storytelling, door middel van twee verhaallijnen:
1. De ‘reis’ van koffiebes tot kopje

  • plantje
  • rode koffiebes
  • groene koffieboon
  • gebrande koffie
  • koffie in capsule
  • kopje koffie

2. De wereld van koffie (volgens Nespresso) in woord en beeld
Het verhaal wordt chronologisch verteld, opgedeeld in korte items. De items kunnen ook los van elkaar gelezen worden. Zo kan de lezer eenvoudig ‘instappen’ en krijgt hij ook het hele verhaal mee als hij alleen de foto’s bekijkt en de koppen en de streamers scant.

Ingezette middelen:
Bijlage bij NRC Handelsblad, artikelen NRC Reader, online verhalen op nrc.nl, advertenties in NRC Handelsblad en nrc.next, online landingspagina, online advertorials nrc.nl, advertenties nrc.nl en nrcq.nl.

Hier kunt u de XTR bijlage van Nespresso bekijken

Case Nespresso