Inspiratie

HBO coverwrap

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
HBO coverwrap

Een lanceringscampagne om het merk HBO bekender te maken in Nederland

Doelstelling

HBO (Home Box Office) is sinds 9 februari 2012 actief in Nederland. Het betaalkabelnetwerk HBO pakt groot uit voor de lanceringscampagne van de zender in Nederland. Het doel van deze lanceringscampagne was om het merk HBO bekender te maken in Nederland, de series en films op de zenders, HBO On Demand en HBO GO onder de aandacht brengen, wat uiteraard moet resulteren in abonnees. HBO moet straks in zoveel mogelijk huishoudens te zien zijn.

Case HBO coverwrap
Case HBO coverwrap
Strategie

De zender bereidde de lanceringscampagne het afgelopen jaar zorgvuldig voor samen met zijn vaste reclamebureau Kick en mediabureau Zenith Optimedia. Dat resulteerde in een waar mediaoffensief in de maand februari, met onder meer een lanceringsfeest, tv commercials, take overs van onder andere Nu.nl, msn.nl en YouTube, en printcampagnes in onder andere Spits en Metro. De cover wrap in NRC’s Lux is onderdeel van deze grote lanceringscampagne.

Aanpak

De zaterdagse luxury en lifestyle bijlage Lux werd voorzien van een coverwrap. De vier pagina tellende outsert, ontwikkeld door Kick, biedt HBO alle ruimte om het film- en serieaanbod te promoten en is een opvallende toevoeging aan de weekendkrant. Voor Lux is de cover wrap een primeur.

Case HBO coverwrap