Inspiratie

Grolsch – Serious Request

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
Grolsch – Serious Request

Op een interactieve manier bijdragen aan een goed doel

Doelstelling

Vanuit het partnership dat NRC Media heeft met bierbrouwer Grolsch wordt er intensief met elkaar gesproken en gebrainstormd, om zo op basis van strategie, doelstellingen en merkidentiteit concepten vorm te geven. Hiermee wordt de doelgroep van Grolsch geactiveerd om de interactie aan te gaan met het merk en met andere fans. In december 2012 was Grolsch partner van 3FM’s Serious Request. Dit jaar stond het glazen huis in Enschede, de thuishaven van dit karakteristieke bier. Grolsch had voor dit partnership al een aantal initiatieven ontwikkeld zoals speciale Serious Request blikken bij de slijter, exposure in de studio van Serious Request een Plopquiz op onder andere social media.

Case Grolsch
Case Grolsch
Strategie en aanpak

Toen Grolsch deze initiatieven met NRC deelde, ontstond het idee om ook de titels van de uitgeverij in te zetten. Maar natuurlijk niet op de ‘normale’ manier… Ook NRC Media wilde graag bijdragen aan een zo groot mogelijke opbrengst voor het terugdringen van babysterfte. Daarom heeft het Business Development-team van NRC Media een opvallende printcampagne ontwikkeld om zo veel mogelijk ‘kijkers’ te trekken.

Het gekozen formaat was een staande strook op redactionele pagina’s. In deze advertentie werd de lezer opgeroepen de uiting te scannen met Layar. Na het ‘scannen’ vlogen een aantal buttons in beeld van de smartphone of tablet. Tijdens deze actie was het voor het eerst in Nederland mogelijk via Augmented Reality een donatie te doen aan een goed doel, de kijker maakte daarbij kans op unieke Grolsch Serious Request incentives.

Resultaten
  • NRC Media maakte hiermee voor Grolsch als eerste in Nederland mogelijk om via Layar direct een transactie te laten plaatsvinden.
  • De campagne is goed ontvangen en heeft daadwerkelijk bijgedragen aan een mooi eindresultaat van Serious Request. Beide partijen zijn hier trots op!
Case Grolsch