Inspiratie

Forbo Flooring

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
Forbo Flooring

Forbo wil Marmoleum definitief op de kaart zetten

Doelstelling

Ondanks dat linoleum al 150 jaar op de markt is en Forbo het product Marmoleum al 110 jaar maakt, zijn de unieke eigenschappen van het product relatief onbekend. Marmoleum heeft zelfs een beetje een ouderwets imago. Met de introductie van de nieuwe productlijn Marmoleum Modular wil Forbo Marmoleum definitief op de kaart zetten.

Case Forbo Flooring
Case Forbo Flooring
Strategie

De uitklapladder
‘Dít is Marmoleum Modular’ een uitklapladder in een opvallend formaat, gevouwen circa 24 cm breed, 20,2 cm hoog en een totale lengte van 1,41 meter! De uitgave wordt ingestoken in het magazine DeLUXE bij NRC Weekend (300.000 abonnees, 800.000 lezers). De Marmoleum Modular uitklapladder is tevens doorgedrukt voor verspreiding via de eigen kanalen van Forbo.

En verder…
Zal er een aantal advertenties in LUX-katern en online bannering op nrc.nl verschijnen. Deze advertenties hebben als doel traffic te genereren naar de campagnewebsite van Forbo. Ook verschijnen er een aantal strookadvertenties, met actiecommunicatie in NRC Handelsblad en nrc.next.

Aanpak

De uitklapladder van Marmoleum Modular beschikt over een serie korte artikelen over trends op het gebied van design en architectuur, duurzaamheid en de USP’s van Marmoleum. Ook staat er een modern vormgegeven infographic in, waarin wordt uitgelegd hoe Marmoleum wordt gemaakt.

Call-to-action: een ontwerpwedstrijd. Ontwerp je eigen Marmoleum Modular vloer. Het winnende ontwerp wordt opgenomen in de collectie en bij de winnaar wordt 100 m² Marmoleum gratis gelegd. Op een speciale landingspagina binnen de webomgeving van Forbo kan het vloerontwerp worden gemaakt en worden ingestuurd.

Case Forbo Flooring