Inspiratie

Filippa K

Door 27 maart 2017 Geen Reacties
Filippa K

Filippa K heeft een primeur op nrc.nl

Doelstelling

Het Zweedse modemerk Filippa K wilde het merk steviger op de kaart zetten bij het Nederlandse koperspubliek. Precies dat is de doelstelling van het merk, dat een bescheiden en rustige entree bij het grotere publiek verkiest boven luidruchtige marketingacties. Het merk wil de traffic naar die winkels door middel van de campagne op gang brengen.

Case Filippa K
Case Filippa K
Strategie

Filippa K heeft een primeur op nrc.nl: het is het eerste modemerk dat ervoor kiest om te adverteren met een devil ad. Met twee keer een spread in DeLUXE en een exclusief shopping event dat plaats zal vinden in april.

Aanpak

De eerste spread verscheen in het modenummer met gastredacteur Hussein Chalayan, op 3 maart 2012. Op nrc.nl pakt het merk uit met een zeer impactvolle zogeheten ‘devil ad’. Een devil ad is een opvallende, langgerekte staande banner met drie interactieve modules: video, een productcarrousel en meerdere bulletpoints die leiden naar verschillende landingpages. Filippa K koos ervoor om de drie interactieve opties optimaal te gebruiken. In de videomodule draaien de films van de vrouwen- en mannenshows spring & summer 2012, de productcarrousel toont de lookbooks voor vrouwen en mannen, daaronder zijn verschillende calls to action te zien die leiden naar onder meer de nieuwsbrief van het modemerk en de nieuwe denimcollectie voor mannen.

Case Filippa K