Inspiratie

Cruyff Foundation

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
Cruyff Foundation

De Cruyff Foundation positioneert zich als dé organisatie die alle kinderen in beweging brengt

Doelstelling

Hoewel de naamsbekendheid van de Cruyff Foundation groot is en het imago goed, blijkt een meerderheid van het Nederlands publiek niet bekend te zijn met het (gehele) brede werkveld van de foundation. Zo blijkt uit onderzoek van Trendbox (maart 2013) onder meer dat de activiteiten gericht op jeugd met een beperking bij 8 op de 10 Nederlanders goeddeels onbekend zijn, 74% van de ondervraagden niet bekend is met het project Schoolplein14 en dat het daarnaast relatief onbekend is dat de Cruyff Foundation ook internationaal actief is.

In samenwerking met NRC Media wil de Cruyff Foundation hier verandering in brengen.

Case Cruyff Foundation
Case Cruyff Foundation
Strategie

Naast diverse advertentie-uitingen in NRC Weekend, nrc.next en NRC Handelsblad, is een 12 pagina tellende bijlage bij NRC Handelsblad uitgegeven. De bijlage werd meegestuurd met NRC Weekend (300.000 abonnees, 800.000 lezers). De krant is daarnaast voor distributie via de eigen kanalen en is onder meer worden uitgereikt op het Cruyff Foundation Seminar.

Aanpak

In de bijlage ‘De 14 van Johan’ spelen veertien jonge sporters de hoofdrol. Het zijn jongeren met een missie. De 14 jonge sporters zijn doelgroep, ervaringsdeskundigen én het bewijs van het succes van de projecten van de Cruyff Foundation om sport toegankelijker te maken voor alle kinderen en jeugd. De jongeren zijn de ambassadeurs van Cruyff Courts, gehandicapte projecten en Schoolplein14.
Naast artikelen over de projecten van de Cruyff Foundation, een interview met Erik Scherder – hoogleraar Klinische Neuropsychologie aan de Vrije Universiteit – over de impact van bewegen op de ontwikkeling van het brein en de fysieke gezondheid van kinderen.

Hier bekijkt u de commerciële bijlage van de Cruyff Foundation

Case Cruyff Foundation