Inspiratie

Canon Fotowedstrijd

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
Canon Fotowedstrijd

Succesvolle activatie, 11.000 uploads, 808.000 unieke bezoekers, rondom de Canon EOS 6D

Doelstelling

De Canon EOS 6D camera kenmerkt zich door zijn nauwkeurige regeling van scherptediepte en een uitgebreid assortiment EF-groothoekobjectieven. Perfect voor portretten en reisreportages. Doel was om deze camera onder de aandacht van het publiek te brengen.

Case Canon Fotowedstrijd
Case Canon Fotowedstrijd
Strategie en aanpak

Met een kortlopende fotowedstrijd, bedacht door Business Development van NRC Media in samenwerking met Canon en PhD, nodigden we beginnende fotografen of professionals uit hun meest adembenemende foto met weinig licht in te sturen. Door het vergaren van de meeste stemmen op de ingestuurde foto maakten de deelnemers kans op een publicatie in NRC Weekend en de Canon EOS 6D camera.

Om de activatie aan te jagen is gekozen voor het plaatsen van printadvertenties in NRC Weekend, NRC Handelsblad en nrc.next. Dit werd tegelijkertijd ondersteund door online advertorials, half page advertenties en advertenties in de InBeeld-app. Al deze middelen leidden naar een special page waarin de actie werd uitgelegd en deelnemers hun foto’s konden uploaden. Met behulp van social media konden deelnemers stemmen vergaren voor hun foto om op die manier bij de top 10 foto’s te komen. Deze foto’s werden beoordeeld door een jury bestaande uit de beeldredactie van NRC en Canon. De campagne had een duur van 9 dagen.

Resultaten

In slechts 9 dagen werden de volgende resultaten geboekt:

  • 10.338 unieke deelnemers
  • 11.906 uploads
  • 562.576 stemmen
  • 808.594 unieke bezoekers
  • 1.209.515 bezoekers op nrc.nl/special-canon
  • 7.113.928 pageviews
Case Canon Fotowedstrijd
Testimonial

“In een enorm kort tijdsbestek hebben we, PhD, NRC Media en Canon, een mooie activatie opgezet, de resultaten waren boven verwachting en wij kijken terug op een hele mooie samenwerking”

– Eveline Spruijt, Canon

Testimonial

“PhD is onder de indruk van het snelle en coöperatieve schakelen van NRC. In extreem korte tijd is een zeer succesvolle activatie opgebouwd waarbij alle partijen optimaal hebben samengewerkt”

– Inge van Dijk, PhD