Inspiratie

ABSOLUT.next

Door 28 maart 2017 Geen Reacties
ABSOLUT.next

Maak een feestje van de lancering van de vernieuwde nrc.next

Doelstelling

12 februari 2013 verscheen de eerste editie van de vernieuwde nrc.next. Met een wel heel verrassende indeling voor een krant en frisse vormgeving.

De doelgroep van nrc.next is helder: jong, fris, hip, authentiek, goed opgeleid en altijd op zoek naar nieuwe plekken, producten en ervaringen. Dat is precies de doelgroep die ook Pernod Ricard wil bereiken met ABSOLUT Vodka.

Met dat in het hoofd én de fit als het gaat om merkwaarden en identiteit is het format voor ABSOLUT.next ontstaan.

Case ABSOLUT.next
Case ABSOLUT.next
Strategie en aanpak

Event:
Vanuit het bestaande partnership met Pernod Ricard was het fijn en snel schakelen en organiseerden we samen een erg geslaagd feest waar merkbeleving voorop stond. Op 11 februari stonden de redactie, de relaties van Pernod Ricard en NRC Media en een aantal gelukkige lezers in Club Nyx in Amsterdam op een prachtfeest inclusief DJ’s, entertainment en lekkere cocktails, dat duurde van 22.00 uur – 02.00 uur. Om 0.00 uur werd hier de allereerste editie van de nieuwe nrc.next direct van de drukkerij afgeleverd.

Print:
In de eerste uitgave van de vernieuwde nrc.next stond ABSOLUT Vodka op de voorpagina, de openingsspread en de achterpagina van nrc.next, Hiermee kwam de beleving terug in de printuitgave.

Resultaten

Resultaat van deze samenwerking: een prachtig introductiefeest, waarbij medewerkers en lezers konden genieten van de beste cocktails en als eerste de nieuwe nrc.next mochten ontvangen. Voor ABSOLUT Vodka een eerste editie die een groot succes was.

Case ABSOLUT.next