nrc media logo

Hertog Jan

dinsdag 28 maart 2017

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

Doelstelling

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Vanaf maart 2014 is Hertog Jan een samenwerking gestart met NRC Media. Deze samenwerking duurde tot eind 2014. Universal Media is het betrokken mediabureau. Een combinatie van advertenties en branded content moet ervoor zorgen dat de wereld van speciaalbieren onder de aandacht komt bij de NRC-lezers.

Zeg je Hertog Jan, dan zeg je speciaalbier. Dat is de gedachte achter de campagne die Hertog Jan uitrolt in 2014. In nauwe samenwerking met Universal Media is voor NRC gekozen te focussen op het informeren van de lezers over speciaalbieren en hen uit te dagen eens iets nieuws te proberen op dit gebied. Kernwoorden hierin: vakmanschap, heritage en genieten, volgens kernwaarden van Hertog Jan, om behalve de speciaalbieren op zichzelf ook het merk Hertog Jan te laden bij het publiek.[image_with_animation image_url=”19393″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][image_with_animation image_url=”19394″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Strategie

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Centraal in de hele campagne is het thema ‘Proef het seizoen’ waarbij in elk seizoen over het bijbehorende speciaalbier van Hertog Jan wordt verteld. Inhoudelijk betekent dit dat de NRC-lezer na het lezen van artikelen uit deze serie weet wat de herkomst van het speciaalbier is, hoe het gebrouwen wordt en bij welke gelegenheid het bier het beste tot zijn recht komt. De lezer krijgt de gelegenheid om kennis te maken met Hertog Jan, niet alleen door de krant te lezen of nrc.nl te bezoeken, maar ook door actief deel te nemen aan acties waarmee zij bijvoorbeeld een rondleiding door de brouwerij kunnen ervaren, inclusief uitgebreide proefarrangementen.

Aanpak

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]In 2014 verscheen om het Lux-katern van NRC Weekend driemaal, aan het begin van elk seizoen, een coverwrap (4 pagina’s) over speciaalbieren, in samenwerking met Hertog Jan. Verder verschijnt maandelijks in het Lux-katern een column van meesterbrouwer Gerard van den Broek waarin hij de lezer meeneemt in de wereld van speciaalbieren. De eerste column verscheen op 29 maart. Daarnaast wordt digitaal door de seizoenen heen de aandacht op bij het seizoen passende speciaalbieren gevestigd door een uitgebreide informatieve advertorial in NRC Reader en een mooie video tussen de artikelen op nrc.nl. De kranten inclusief Lux-katern met branded coverwrap zullen ook bij de Hertog Jan Grand Cafés komen te liggen. De uitingen worden geproduceerd door een externe redactie die niet gelieerd is aan de NRC-redactie.

Hier kunt u de coverwrap van Hertog Jan bekijken[image_with_animation image_url=”19395″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][nectar_btn size=”small” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://www.nrcmedia.nl/maatwerk/inspiratie/” text=”Bekijk meer cases”]