nrc media logo

Gids in Gezondheid

XTR Maatwerk

‘Gids in Gezondheid’, een coproductie van ONVZ en NRC Media, helpt lezers en verzekerden al vier jaar lang gezondere keuzes te maken. In 2019 heeft de bijlage brons gewonnen bij de Grand Prix Content Marketing Awards in de categorie B2C.

Doelstellingen

Zorgverzekeraar ONVZ meldde zich bij NRC Media met het verzoek een innovatief en effectief content medium te ontwikkelen. Het medium moest informerend van karakter zijn met het doel de lezer te helpen en inspireren bij een gezonde leefstijl.

Dit leidde tot de NRC XTR bijlage ‘Gids in gezondheid’, die naar alle ONVZ verzekerden wordt verstuurd. Om de contactfrequentie te vergroten en een nieuw publiek aan te boren verschijnt deze uitgave zowel in print als in digitale vorm met regelmaat bij NRC.

ONVZ Zorgverzekeraar vindt dat iedereen alle vrijheid moet hebben om over zijn gezondheid te beslissen. Verzekerden krijgen de vrijheid om zelf te bepalen naar welk ziekenhuis ze gaan en door welke dokter zij zich laten behandelen. Vanuit dit geloof helpt ONVZ mensen om zelf gezonde keuzes te maken. ONVZ is hun gids in gezondheid.

De bijlage

Vier keer per jaar verschijnt de XTR bijlage ‘Gids in gezondheid’ bij NRC Weekend, met aandacht voor gezondheid, vitaliteit, eten, bewegen en een goede balans in het leven. Bekijk de bijlage hier.

Conclusie

Lezers die in aanraking zijn geweest met de content van ONVZ via het NRC-platform zijn significant positiever over het imago van en het vertrouwen in ONVZ. Daarnaast is de content duidelijk, begrijpelijk en geloofwaardig bevonden en heeft het gezorgd voor een lichte stijging op geholpen bekendheid, overweging en voorkeur van ONVZ.

In november 2019 heeft de ‘Gids in Gezondheid’ brons gewonnen in de categorie B2C bij de Grand Prix Content Marketing Awards. Jury: “De hoge kwaliteit van de content, de titel en de doelgroep zijn perfect op elkaar afgestemd. Er is weloverwogen gekozen voor een thema en dit is ook consequent vastgehouden.”

“Mensen zijn niet geïnteresseerd in advertenties, maar in nieuws en achtergronden. Dat geldt zeker voor het kritische lezerspubliek van NRC. XTR Gids in Gezondheid verschijnt vier keer per jaar en staat vol nieuws, interviews en achtergronden. Het branded contentteam van NRC weet als geen ander wat interessante en relevante content is. Verhalen die je helpen en inspireren om goed en gezond te leven.”

Tijn Elferink

Hoofd Communicatie, ONVZ