nrc media logo

The art of leisure

Case: XTR Maatwerk

Largo Resorts biedt vakanties voor levensgenieters en selecteert met zorg exclusieve locaties voor optimale luxe en ontspanning: ook wel the art of leisure. Daarbij onderscheidt Largo zich van andere aanbieders door de bezoeker volledig te ontzorgen. Met de inzet van hoogwaardige journalistieke verhalen op nrc.nl en in de krant positioneert Largo zich als zelfstandige vakantieaanbieder, gespecialiseerd in exclusieve en luxe vakanties.

De journalistieke verhalen in NRC en op nrc.nl bieden Largo het juiste umfeld om zich aan de lezer te presenteren als de aanbieder van exclusieve vakanties. Om binnen het interessegebied van de lezer te blijven, kozen we voor een aansprekend overkoepelend thema: the art of leisure – vakantie vieren zoals iedereen dat zou willen, en bij Largo kun je dat zelf ervaren. Hierin maakten we een mix van content die persoonlijk en inspirerend is maar ook aspiraties oproept. Met als onderliggende boodschap: een verblijf bij Largo is de ideale vakantie vanwege de combinatie van persoonlijke invulling en luxe ontzorging.

De focus ligt op het maken van persoonlijke keuzes en het ervaren van hoge kwaliteit/luxe met drie inhoudelijke pijlers:

  • Bijzondere verhalen

Persoonlijke, inspirerende en unieke verhalen over wat een vakantie tot jouw unieke vakantie maakt.

  • Tijd om te genieten

Vakantie is het moment waarop de tijd even stil staat, weg van de schaarsheid van tijd in het dagelijkse leven. Met verhalen die inspireren om te genieten: alles wat het leven mooi maakt.

  • Relux, reload

Tijdens de vakantie kom je tot rust. Maak je hoofd leeg en relax: alles is tot in de puntjes verzorgd.

The art of leisure in verschillende thema’s

Voor Largo Resorts hebben we in de afgelopen jaren drie brandedcontentcampagnes mogen maken onder het XTR-label van NRC. Door ons in het merk en het product te verdiepen, vonden we elke campagne opnieuw een andere invalshoek die past bij de contentbehoefte van onze lezers. Binnen het art of leisure-concept plaatsten we artikelen onder drie verschillende thema’s.

Water
Zo startten we in 2018 met het thema Water, aangezien Largo zijn locaties altijd aan het water selecteert. We maakten verhalen over hoe water  en de zee inspireren, door in gesprek te gaan met bekende en inspirerende ontwerpers, kunstenaars en koks.

Hoe Zeeland inspireert
Voor de campagne in 2019 gingen we terug naar de roots van het bedrijf. Largo, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Goes, biedt veel luxe vakantieverblijven in Zeeland. We boden de lezer een serie hoogwaardige online verhalen onder het thema Hoe Zeeland inspireert waarin Largo de lezer inspireert om de vertaalslag te maken naar het eigen leven. Hiervoor zochten we journalistieke invalshoeken, passend bij de interessegebieden van de NRC-lezer: natuur (actuele verhalen over het Veerse Meer en Het Zwin), kunst (Nazomerfestival en kunstenaars aan de Zeeuwse kust), ambacht (wijnteler in Zeeland, kokker/zeewierteler). De bezoeken van onze journalisten aan authentieke Zeeuwse gebieden leidden tot een inspirerende reeks verhalen, die de lezer ervan verleidt na te denken over een bezoek aan het gebied. Specifiek gericht op een van de accommodaties van Largo.

Met deze verhalen werd de lezer uitgenodigd om Zeeland als bestemming te overwegen. In deze context presenteert Largo zich als aanbieder van luxe, volledige ontzorging, het unieke aanbod en comfort.

Leven in balans
In 2020 startten we met een geheel nieuwe campagne en volledig andere insteek. Om de lezer te verrassen en te bedienen gingen we voor de campagne Leven in balans, waarvoor we in gesprek gingen met professionals, autoriteiten en ervaringsdeskundigen. Zij gaven inzichten en handvatten over hoe je je leven in hectische tijden (hang naar carrière, zorg voor gezin, sociale verplichtingen, sport en (persoonlijke) ontwikkeling) een andere, rustigere invulling te geven. Hieruit ontstond een mooie serie verhalen, die goed aansloten op de actualiteit en een logische connectie met het merk Largo legden.

“Voor het derde jaar op rij hebben we gekozen voor een partnership met NRC om onze doelgroep op een relevante, persoonlijke en kwalitatieve manier in aanraking te laten komen met ons merk en onze producten. Niet op een geijkte, standaard manier. Maar juist door op natuurlijke wijze in te spelen op de actualiteit, levensstijl en interesses van de lezer. We kijken er elk jaar weer naar uit samen het juiste thema te bepalen.”

Tanya Joustra

General Brand Manager, Largo

Bekijk ook onze andere NRC XTR-samenwerkingen