nrc media logo

Canon Fotowedstrijd

dinsdag 28 maart 2017

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]

Doelstelling

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]De Canon EOS 6D camera kenmerkt zich door zijn nauwkeurige regeling van scherptediepte en een uitgebreid assortiment EF-groothoekobjectieven. Perfect voor portretten en reisreportages. Doel was om deze camera onder de aandacht van het publiek te brengen.[image_with_animation image_url=”19370″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”][image_with_animation image_url=”19371″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Strategie en aanpak

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]Met een kortlopende fotowedstrijd, bedacht door Business Development van NRC Media in samenwerking met Canon en PhD, nodigden we beginnende fotografen of professionals uit hun meest adembenemende foto met weinig licht in te sturen. Door het vergaren van de meeste stemmen op de ingestuurde foto maakten de deelnemers kans op een publicatie in NRC Weekend en de Canon EOS 6D camera.

Om de activatie aan te jagen is gekozen voor het plaatsen van printadvertenties in NRC Weekend, NRC Handelsblad en nrc.next. Dit werd tegelijkertijd ondersteund door online advertorials, half page advertenties en advertenties in de InBeeld-app. Al deze middelen leidden naar een special page waarin de actie werd uitgelegd en deelnemers hun foto’s konden uploaden. Met behulp van social media konden deelnemers stemmen vergaren voor hun foto om op die manier bij de top 10 foto’s te komen. Deze foto’s werden beoordeeld door een jury bestaande uit de beeldredactie van NRC en Canon. De campagne had een duur van 9 dagen.

Resultaten

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]In slechts 9 dagen werden de volgende resultaten geboekt:

  • 10.338 unieke deelnemers
  • 11.906 uploads
  • 562.576 stemmen
  • 808.594 unieke bezoekers
  • 1.209.515 bezoekers op nrc.nl/special-canon
  • 7.113.928 pageviews

[image_with_animation image_url=”19372″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%”]

Testimonial

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]“In een enorm kort tijdsbestek hebben we, PhD, NRC Media en Canon, een mooie activatie opgezet, de resultaten waren boven verwachting en wij kijken terug op een hele mooie samenwerking”

– Eveline Spruijt, Canon

Testimonial

[divider line_type=”Small Line” line_thickness=”3″ divider_color=”accent-color” animate=”yes”]“PhD is onder de indruk van het snelle en coöperatieve schakelen van NRC. In extreem korte tijd is een zeer succesvolle activatie opgebouwd waarbij alle partijen optimaal hebben samengewerkt”

– Inge van Dijk, PhD[nectar_btn size=”small” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://www.nrcmedia.nl/maatwerk/inspiratie/” text=”Bekijk meer cases”]