Home / Blogs / De strategie van NRC Media voor 2017

De strategie van NRC Media voor 2017

Door NRC Media op 29 december 2016
Artikel delen: 0 0 0

Één NRC
De missie van NRC is de beste kwaliteitsjournalistiek van Nederland maken. Bij NRC schrijft een journalist voor één merk met drie podia; de ochtendkrant, de middagkrant en digitaal. Er zijn dus drie gelijkwaardige podia met overal de beste kwaliteitsjournalistiek. Daarom zeggen wij: NRC=NRC=NRC.

NRC Handelsblad en nrc.next vanaf 2017 één krant
Vanaf 14 februari maken we in de ochtend en de middag een krant met dezelfde opbouw. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch: “’s Ochtends heet deze nog wel nrc.next en ’s middags NRC Handelsblad. Maar we verzenden dus twee keer een driekaternenkrant. De middagkrant blijft actueel en neemt het nieuws mee van die ochtend.” Lees hier het hele interview. Voor adverteerders biedt NRC per 2017 twee krachtige printproducten, NRC Doordeweeks en NRC Weekend.

Impact bij de NRC-lezer
NRC = bewezen effectieve storytelling. Deze effectiviteit blijkt o.a. uit de leesduur van de branded content artikelen en de verschillende effectiviteitsstudies. Ook online biedt NRC enkel kwaliteit: de hoogste selectiviteit binnen de AB1-doelgroep, een advertentie die pas in rekening wordt gebracht als deze in beeld is geweest en ultieme zichtbaarheid! Madelon Fortuin: “NRC is klaar voor het cost-per-hour model, nu de markt nog!”.

Ook impactvol adverteren bij de AB1-doelgroep?
Ga naar nrcmedia.nl/AB1