Home / Blogs / NRC gebruikt Moat bij metingen online branded content

NRC gebruikt Moat bij metingen online branded content

Moat
Door NRC Media op 16 februari 2017
Artikel delen: 0 0 0

NRC streeft ernaar om haar lezers zo optimaal mogelijk betrokken te krijgen bij zowel redactionele- als branded content. Sinds kort wordt gebruik gemaakt van de software van Moat, met deze tool is het mogelijk om de engagement op online branded content artikelen te meten. NRC neemt daartoe op dit vlak pro-actief een adviserende rol in richting adverteerders.

De tool meet nauwkeurig wat het gedrag is van bezoekers op diverse pagina’s van nrc.nl. Dit gaat veel verder dan bijvoorbeeld Google Analytics al doet. Zo meet Moat niet alleen hoe lang een bezoeker op een pagina is, er wordt daadwerkelijk gekeken hoe lang iemand actief is op die pagina en of er over de uiting heen wordt gehoovered met de muis. Ook meet Moat of er wordt gescrold, hoe lang het duurt voordat iemand gaat scrollen, tot hoe ver op de pagina wordt gescrold, en zelfs hoe snel men naar beneden scrolt. Met name voor branded content stukken leidt dit tot zeer nuttige inzichten die NRC proactief en kosteloos deelt met de betreffende adverteerders.

In Moat is ook een heat map per uiting beschikbaar, zodat exact gezien kan worden in welke mate bepaalde conversie onderdelen in de uiting gezien worden. Dit is ook toepasbaar op display campagnes en stelt NRC in staat om de betreffende adverteerder zeer nauwkeurig feedback te geven over de mate waarin de opbouw van de betreffende uiting leidt tot een bepaalde conversie.

Tot slot biedt Moat ook een totaaloverzicht waar per campagne en per separate online uiting de performance op diverse vlakken op een rij is gezet. De diverse performance-scores leiden uiteindelijk tot een zogenaamde ‘Moat-score’. Dit maakt direct inzichtelijk of een (lopende) campagne over- of under performed. Met Moat heeft NRC een kwalitatieve softwaretool in huis gehaald waarmee ze haar klanten en bureaus zowel tijdens als kort na afloop van een online branded content campagne inzicht kan verschaffen in de engagement van de campagne bij de online NRC-doelgroep.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Moat voor het meten van online branded content campagnes? Neem dan contact met ons op via sales@nrc.nl of +31 (0)20 755 3053.