Home / Blogs / Cases

NRC Media ontwikkelt branded contentplatform voor Ricoh

Door NRC Media op 14 maart 2014
De afdeling Branded Content van NRC Media heeft voor Ricoh een nieuw crossmediaal contentplatform ontwikkeld. Ricoh, dat actief is in oplossingen op het gebied van onder andere document management en IT Services, gaat via het nieuwe platform kennis delen over slimmere manieren van werken en het omgaan met informatiestromen binnen organisaties.  Steeds meer organisaties worstelen […]

Nieuw filmpje: case Canon-fotowedstrijd

Door NRC Media op 6 november 2013
In nauwe samenwerking met PHD en Canon bedachten we een fotowedstrijd ter promotie van de Canon EOS 6D camera. Amateurfotografen en professionals mochten hun beste foto’s insturen die gemaakt waren in weinig licht. Een groot succes! En van een succesverhaal wordt vaak een film gemaakt, dus maakten wij hier ook een filmpje van. Na het […]

Aftellen tot opening Rijksmuseum in beeld op nrc.nl

Door NRC Media op 4 januari 2013
Op 13 april 2013, over exact 99 dagen, wordt het Rijksmuseum in Amsterdam na een grondige verbouwing officieel geopend. Het aftellen start vandaag met een paginagrote advertentie in NRC Handelsblad en is vanaf dit weekend te volgen op nrc.nl. Door op de daar getoonde banner te klikken ziet de bezoeker van deze site elke dag […]

Adverteerders bereiken via LinkedIn

Door NRC Media op 21 december 2012
NRC Media voerde een branding campagne op LinkedIn om onder de aandacht te komen van beslissers bij potentiële adverteerders. De campagne, opgezet in samenwerking met social mediabureau Socialyse, overtrof de verwachtingen op click through rate, traffic en activiteit op de landingpage op nrcmedia.nl. Wat doet een mediabedrijf dat potentiële adverteerders wil laten weten dat zij […]

Grolsch en NRC zetten augmented reality in voor donaties 3FM Serious Request

Door NRC Media op 18 december 2012
Bierbrouwer Grolsch biedt de mogelijkheid om via augmented reality een donatie te doen voor 3FM Serious Request. Door de printadvertenties van de brouwer te scannen met de Layar app op een smartphone of tablet kunnen lezers eenvoudig 3FM Serious Request steunen. Het is voor het eerst in Nederland dat consumenten via augmented reality een bijdrage […]

Satirisch nieuwsprogramma Panache bereikt kritische, jonge kiezers met innovatieve inzet van media

Door NRC Media op 31 augustus 2012
Met een dagelijks programma op YouTube, een pagina in nrc.next en de inzet van Facebook en Twitter beschouwt  Panache op geheel eigen wijze politieke activiteiten, debatten, statements en verkiezingsprogramma’s. Niet alleen de inhoud is vernieuwend, maar ook de manier waarop verschillende media worden ingezet. De opzet van het platform is toegespitst op de beoogde doelgroep […]

NRC Customer Media lanceert eerste, in eigen huis ontwikkelde bijlage in samenwerking met ING

Door NRC Media op 27 juni 2012
Meer mobiliteit op de woningmarkt en een beter evenwicht tussen vraag en aanbod – dat is waar Nederland behoefte aan heeft. En het kan! Hoe? Lees zaterdag De woontoekomst van Nederland, een bijlage bij NRC Weekend. Met daarin onder meer: Is uw eigen haard nog goud waard?Hoe hervormen we de woningmarkt?Zo wonen we in 2050 […]

Drenthe gepromoot met augmented reality campagne

Door NRC Media op 16 maart 2012
Op 16 maart 2012 start de campagne ‘Proefondernemen in Drenthe’ in NRC Handelsblad. Het is het eerste deel van een grootschalige campagne van de Marketing Drenthe, de organisatie die verantwoordelijk is voor het versterken van het imago van de provincie. Met dit eerste deel wil Drenthe ondernemers bewegen om ‘de provincie te ervaren’. Bijzonder in […]

Goede respons op NRC Lifestyle advertentie

Door NRC Media op 12 maart 2012
Onlangs lanceerde NRC Media NRC Lifestyle, de advertorialspagina’s van NRC Weekend in de wekelijkse luxury & lifestyle bijlage Lux. Adrienne Gerth van Wijk van Fortuijn Woontrends adverteerde in NRC Lifestyle en kreeg goede respons op haar advertentie. Landelijke doelgroep Adrienne Gerth van Wijk is eigenaar van een fysieke winkel, Fortuijn Woontrends in Amsterdam, en drie […]

3D augmented reality ad in NRC Handelsblad en nrc.next

Door NRC Media op 1 februari 2012
Vandaag – woensdag 1 februari – verschijnt in NRC Handelsblad een 3D advertentie van Theatergezelschap De Utrechtse Spelen.  Het gezelschap kondigt met deze advertentie haar nieuwste productie Rain Man aan. Het toneelstuk, gebaseerd op de Hollywoodfilm, is vanaf 17 februari een maand lang te zien in de Utrechtse Stadsschouwburg. Donderdag verschijnt de advertentie ook op […]